سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
تصویری از کودک سندرم داون در «خانه خانم قو»

مهدی رجبی، نویسنده حوزه کودک و نوجوان، از تالیف دو کتاب تصویری برای کودکان به نام‌های «خانه خانم قو» و «هاله هله هوله» خبر داد.

مهدی رجبی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره جدیدترین آثارش توضیح داد: چندی پیش کتاب تصویری «خانه خانم قو» را برای چاپ به انتشارات علمی و فرهنگی سپردم.
 
این نویسنده ادامه داد: داستان این کتاب درباره بچه‌های سندرم داون است، پسربچه‌ای به نام مجید که سندرم داون دارد و با مشکلاتی مواجه است. در این داستان کودک که در قالب فانتزی نوشته شده، مجید با کروموزوش که آن را «11» نامیده است، ارتباط برقرار می‌کند، با او صحبت می‌کند و قدم می‌زند. در این داستان مجید گم شده و می‌خواهد به خانه برگردد. او در خیابان با کروموزومش حرف می‌زند.
 
خالق «خواهران تاریک» گفت: کودکان با خواندن کتاب «خانه خانم قو» اطلاعات بیشتری نسبت به کودکان سندرم داون به‌دست می‌آورند و متوجه می‌شوند، آن‌ها هم مثل دیگر کودکان، احساس غم، ناراحتی، شادی، دلتنگی و ... دارند.
 
وی درباره اثر دیگرش نیز توضیح داد: کتاب تصویری دیگری هم با عنوان «هاله هله هوله» برای کودکان نوشتم که آن را برای چاپ به انتشارات طوطی دادم. این کتاب داستان دختربچه‌ای به نام هاله است که خیلی هله هوله می‌خورد.
 
 «تانگوی شبانه»، «این سرما مرا می‌کشد»، «فراموشان این زمستان» و «گریه نکن مثل بهار» از دیگر آثار مهدی رجبی هستند. رجبی در کنار ادبیات داستانی کار فیلم‌نامه‌نویسی هم انجام می‌دهد و «مسافران خاک»، «ساحل سنگی»، «موج‌های گمشده»، «واهمه‌های ازلی»، «لابیرنت» و «ابر صورتی» از جمله فیلمنامه‌های او است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها