پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
برخی کتاب‌های خاطرات تاریخی مملو از اغراق‌گویی است

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی گفت: برخی کتاب‌های خاطرات درباره شخصیت‌های سیاسی و مذهبی که اکنون نوشته می‌شود مملو از اغراق‌گویی است.

سید حمید روحانی،‌ رئیس بنیاد تاریخ پژوهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اشاره به اینکه کتاب‌های ژانر مذهبی و شخصیت‌های سیاسی ـ مذهبی مانند امام خمینی (ره) چالش‌‌هایی دارد، افزود: بسیاری کتاب‌ها ذیل عنوان خاطره اشتباه و خطاهای زیادی دارد. به عنوان مثال واقعه‌ای در دوم فروردین در مدرسه فیضیه رخ داده است که این را ربط می‌دهند به پانزده خرداد سال 42، یا به این واقعه مربوط است اما آن را به تبعید حضرت امام خمینی (ره) ربط می‌دهند. این اشتباه‌ها فاجعه آمیز است و باعث خلط می‌شود و در آینده تشخیص درست و غلط را مشکل می‌کند.
 
روحانی با بیان اینکه امروز مسأله تحریف تاریخ را داریم و دشمن امروز به درستی دریافته‌ است که اگر امام خمینی (ره) را می‌خواهد از بین ببرد باید با زبان تحسین و ستایش اقدام کند،‌ تأکید کرد: به عنوان ستایش از امام و تمجید از امام،‌ دشمنان مشغول ضربه‌ زدن هستند و این اتفاق خطرناک است.
 
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی ادامه داد: افرادی مغرض به اسم دوست و معاند دنبال این بودند که امام خمینی (ره) را تحریف کنند،‌ امروز هم چنین افرادی هستند و گاهی افرادی ابزار دست مغرضان قرار می‌گیرند و به تحریف امام خمینی (ره) می‌پردازند.

روحانی با بیان اینکه نگارش برخی کتاب‌ها ضربه جبران ناپذیری به تاریخ سیاسی کشور وارد می‌کند،‌ ادامه داد:‌ زمانی عده‌ای مطرح کردند که امام خمینی (ره) از سوی رئیس جمهور فرانسه پناهندگی گرفت که این کاملا دروغ است.
 
وی با هشداری مبنی بر اینکه باید نهادهای مسئول درباره این تحریف وقایع تاریخی احساس مسئولیت کنند،‌ ادامه داد: برخی کتاب‌های خاطرات که اکنون نوشته می‌شود مملو از اغراق‌گویی است و مشکل به بی‌توجهی و بی مسئولیتی نویسندگان در وهله اول مربوط می‌شود.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی گفت: دشمن با شیوه‌های مختلفی اقدام می‌کند،‌ چرا که متوجه شده‌ است تا وقتی خط امام در این کشور حاکم است امکان بازگشت و سیطره یافتن نظام استکبار وجود ندارد. بنابراین باید خط امام را به هر طریقی زیر سؤال برد،‌ برای این کار هم چند شیوه را استفاده می‌کنند. تحریف تاریخ، شایعه‌پراکنی و دادن نسبت‌های ناروا.
 
وی با بیان اینکه نظام استکبار درباره هر شخصیتی که احساس خطر کند چنین رفتارهایی می‌کند،‌ گفت:‌ برای سید جمال الدین اسد‌آبادی هم بیش از 70 نوع تهمت زده‌اند و نتیجه این شده است که امروز سید جمال در ملت ما مورد تردید است و این کار را دشمن به صورت سلسله مراتبی انجام داد. درباره شخصیت‌های سیاسی طراز اول ما هم همین کار صورت گرفته‌ و کارهایی در حال سامان‌دهی است  که باید نسبت به آن هشیار باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها