چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
6ماه از ثبت‌ناممان می‌گذرد اما هنوز از زینک خبری نیست

مدیر انتشارات کمال اندیشه گفت: پس از شش ماه ثبت‌نام و واریز پول برای دریافت زینک دولتی هنوز از توزیع زینک خبری نیست و امیدواریم به زودی زمینه‌ای ایجاد شود تا بتوانیم کتاب‌های خود را به مهر ماه برسانیم.

محمدجعفر کمالی آشتیانی، مدیر انتشارات کمال اندیشه که اختصاصا در حوزه کودک و نوجوان فعال است، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت زینک در صنعت نشر و کار ناشران گفت: در بهمن ماه سال گذشته بحران زینک ایجاد شده جمع زیادی از ناشران برای تامین این کالا با مشکل روبه‌رو شدند.
 
وی افزود: در حوزه کودک و نوجوان که من مشغول کارم، زینک اهمیت ویژه‌ای دارد و مصرف این کالا زیاد است، ما مثل سایر ناشران نمی‌توانیم کتاب خود را به شکل دیجیتال منتشر کنیم و همه کارها چهاررنگ است.
 
کمالی آشتیانی در این زمینه توضیح داد: ما کتاب‌های زیادی آماده انتشار داریم که به دلیل نبودن زینک در انتظار انتشار است. اکنون ماه‌ها است یک دانشنامه علمی آماده چاپ داریم که حداقل به 200 ورق زینک نیاز دارد.
 
وی با اشاره به ثبت‌نام برای زینک دولتی گفت: مرداد ماه سال گذشته تعاونی لیتوگرافان برای تهیه و تامین زینک وارد عمل شد و اعلام کرد ناشرانی که زینک می‌خواهند تقاضای خود را کتبی بدهند، ما ثبت‌نام کردیم و دی ماه طبق اعلام رسمی پول واریز شد.
 
کمالی آشتیانی یادآور شد: همان زمان در نامه‌ای که فرستاده شد، اعلام شد که زینک‌ها با سیاست‌گذاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توزیع می‌شود اما اکنون که شش ماه از واریز پول گذشته و طبق آخرین اطلاعات از اردیبهشت‌ ماه زینک‌ها به کشور وارد شده است، می‌گویند نمی‌توانیم به شما زینک بدهیم و اجازه توزیع زینک به ناشران را نداریم.
 
وی با بیان اینکه توزیع زینک در میان ناشران قرار است با ثبت‌نام در سامانه و توسط اتحادیه آشنا انجام شود، گفت: ما خوشحالیم که زینک وارد شده و به همه ناشران می‌رسد ولی چرا این زینک‌ها به ناشری که شش ماه پیش سرمایه‌گذاری کرده و با پول‌شان این کالا وارد شده داده نمی‌شود یا آن‌ها در اولویت نیستند؟
 
مدیر انتشارات کمال‌اندیشه یادآور شد: در این میان امیدواریم هرچه زودتر زمینه‌ای ایجاد شود که پس از ماه‌ها هرچه زودتر زینک در میان ناشران توزیع شود تا تولیدات خود را به مهر ماه و زمان شروع مدارس برسانیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها