دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
مشکل دریافت زینک و افزایش تعرفه آن در مجلس مطرح شد

رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران گفت: در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه جدی به بحث توزیع زینک در بازار، همچنین لزوم جلوگیری از افزایش تعرفه زینک را خواستار شدیم.

احمد ابوالحسنی؛ رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره دیدار روز گذشته (یکشنبه 26 خرداد) با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: در نخستین اقدام با علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صحبت کردم و درباره ورود زینک به کشور و توزیع نشدن آن میان چاپخانه‌داران و لیتوگرافان مسائلی مطرح شد.
 
وی افزود: قرار شد در این زمینه گفت‌و‌گویی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی برای اصلاح روش توزیع انجام شود.
 
ابوالحسنی همچنین درباره دیدار با امیر خجسته، رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، گفت: با وی درباره افزایش تعرفه زینک صحبت کردیم، زیرا در گذشته هر مترمکعب حدود 2.8 دلار بود اما اکنون به 3.27 تا 4.20 دلار رسیده است.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه نامه‌ای نوشته بودیم که رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی روی نامه ما دستور پیگیری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صنعت، معدن و تجارت داد.  
 
رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به دیدارهای دیگر خود با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، توضیح داد: درباره مساله صنعت چاپ و مشکلات اصناف این حوزه نیز با سیدجواد ساداتی‌نژاد، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل و طیبه سیاووشی، عضو کمیسیون فرهنگی دیدارهایی داشتیم و قول مساعدت و پیگیری برای مشکلات این حوزه داده شد.
 
به گفته وی، قرار است هفته آینده با حضور جمعی از چاپخانه‌داران و فعالان بخش‌های مختلف این صنعت دیداری با محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس داشته باشیم تا درباره مشکلات صنعت چاپ گفت‌وگو کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها