شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
تلاش می‌کنیم آموزه‌های رضوی را در زندگی پیاده‌ کنیم

صارمی از برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش خانوادگی، گفت: اگرچه برگزیده شدن، شیرینی مطالعه کتاب‌های جشنواره را برای ما بیشتر کرد، اما نکته مهم این بود که مطالعه این آثار باعث شد، تلاش ویژه‌ای برای پیاده‌سازی آموزه‌های این کتاب‌ها در زندگی، انجام دهیم.

 فاطمه صارمی از اعضای کتابخانه عمومی ملاعبدالله بشروی بشرویه، در استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به جایگاه ویژه کتاب و کتابخوانی در خانواده خود، گفت: همان گونه که پدر و مادرم از دوران کودکی، کتاب را در دسترس من قرار می‌دادند، من هم تلاش کردم فرزندانم را با کتاب آشنا کنم. به همین دلیل فرزندانم در کنار اسباب بازی‌های مختلف، همواره علاقه ویژه‌ای به کتاب نشان می‌دادند.  

او درباره چگونگی شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد: من از طریق کتابخانه عمومی محل زندگی‌مان در شهر بشرویه با جشنواره کتابخوانی رضوی آشنا شدم. دختر من از کودکی عضو کتابخانه بوده و سال پیشتر (هفتمین دوره) هم در این جشنواره شرکت کرده بود، اما در دوره هشتم تصمیم گرفتیم که به همراه همسرم، سه نفری در بخش خانوادگی جشنواره شرکت کنیم.

صارمی افزود: شرکت در این جشنواره آن هم به صورت خانوادگی تجربه بسیار جالب و لذت‌بخشی بود. طی آن چند کتاب از منابع جشنواره مانند «به سپیدی یک رویا»، «ماه هشتم» و «مهر ولایت در آسمان ایران» را مطالعه کردیم.

او که با کمک دخترش به صورت اینترنتی در جشنواره شرکت کرده است، ادامه داد: اگرچه ابتدا به نیت ما شرکت در یک مسابقه فرهنگی بود، وقتی مشغول خواندن کتاب می‌شدیم مسابقه از یادمان می‌رفت.

صارمی درباره تأثیر مطالعه منابع جشنواره رضوی در زندگی شخصی‌اش گفت: آموزه‌های بسیاری که در خلال روایت این آثار ارائه شده بود، به کلی مسابقه را از یاد ما می‌برد و مداوم در حال تطبیق شرایط زندگی‌مان با آموزه‌های ارائه شده بودیم.

این عضو کتابخانه عمومی ملاعبدالله بشروی بشرویه اظهار کرد: البته برگزیده شدن، شیرینی مطالعه کتاب‌های جشنواره را برای ما بیشتر کرد،  نکته مهم این بود که مطالعه این آثار باعث شد، تلاش ویژه‌ای برای پیاده‌سازی این آموزه‌ها در زندگی، انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها