چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
پیش‌بینی قیمت 12 هزار تومانی زینک در هفته آینده

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان با اشاره به ورود 20 کانتینر زینک به کشور، گفت: با آغاز توزیع زینک در میان مطبوعات و ناشران پیش‌بینی می‌شود سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان هر زینک 2 ورقی را با بهای حدود 12 هزار تومان قیمت‌گذاری کند.

غلامرضا شجاع؛ مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: طی هفته‌های اخیر حدود 20 کانتینر زینک توسط تعاونی لیتوگرافان و چندین واردکننده دیگر به کشور وارد شده است که توزیع آن‌ها از اوایل خرداد آغاز شد.
 
وی افزود: در این زمینه تعاونی لیتوگرافان توزیع زینک به مطبوعات را بر عهده دارد و زینک مورد نیاز اهالی رسانه را به صورت حواله و تعیین قیمت حدودی به مطبوعات تحویل می‌دهد.
 
شجاع با بیان اینکه تعیین قیمت نهایی زینک‌ها توسط سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان انجام می‌شود، گفت: از روز شنبه 11 اردیبهشت با حضور نماینده این سازمان قیمت‌گذاری زینک انجام می‌شود و پیش‌بینی ما این است که هر زینک دو ورقی حدود 12 هزار تومان باشد.
 
وی یادآور شد: چاپخانه‌ها باید نامه درخواست زینک مورد نیاز خود را به اداره کل مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کرده و بعد از کارشناسی این اداره کل، زینک به چاپخانه تحویل داده می‌شود.
 
شجاع با بیان اینکه راستی‌آزمایی در فهرست اقدام ما پس از توزیع زینک است، گفت: برای راستی‌آزمایی چاپخانه‌دار باید فاکتور زینک را هر ماه با پیوست روزنامه و مجلات به کمیته راستی‌آزمایی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعاونی لیتوگرافان ارسال کند.
 
به گزارش ایبنا، اکنون هر زینک دو ورقی در بازار 42 هزار تومان خرید و فروش می‌شود و توزیع این زینک‌ها می‌تواند در کاهش قیمت این کالا نقش موثری داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها