دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
مطالعه جمعی تأثیر به مراتب بیشتری نسبت به مطالعه فردی دارد

مهری کریمی با اشاره به سطح بالای کیفی منابع ارائه شده در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: نکته جالبی که در این جشنواره تجربه کردیم این بود که مطالعه به صورت جمعی، تأثیر به مراتب بیشتری نسبت به مطالعه فردی دارد.

مهری کریمی از اعضای کتابخانه عمومی امام صادق(ع) خمینی شهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نحوه آشنایی و شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: از آنجا که دبیر آموزش و پرورش هستم، از گذشته ارتباط خوبی با کتاب داشتم و از هر فرصتی که با محوریت مطالعه پیش می‌آید استقبال می‌کنم. برای همین وقتی خواهرم پیشنهاد شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی را در خانواده مطرح کرد، تصمیم گرفتیم در بخش خانوادگی این جشنواره به صورت سه گروه دو نفره شرکت کنیم.
 
او که یکی از برگزیدگان هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است، توضیح داد: پس از انتخاب کتاب‌های مورد نظر کار ثبت نام را انجام دادیم و به سراغ کتاب‌ها رفتیم. در واقع مطالعه این کتاب‌ها بسیار لذت‌بخش و تأثیر آن از گفت‌وگوهایی که پس از مطالعه این آثار در خانواده شکل می‌گرفت، مشخص بود؛ البته شوق زیارت بارگاه امام رضا(ع) که به عنوان جایزه این جشنواره اعلام شده بود، انگیزه و شوق ما برای مطالعه را چند برابر کرده بود، اما به طور کلی کیفیت منابع ارائه شده در سطح بسیار خوبی بود که این موضوع دقت نظر کارشناسان برای انتخاب منابع این جشنواره را نشان می‌دهد.
 
کریمی در ادامه با اشاره به یکی از کتاب‌هایی که مطالعه کرده، گفت: به عنوان مثال کتاب «به سپیدی یک رویا»، رمانی تاریخی‌ ـ مذهبی است که در ارتباط با بخشی از زندگی و سفر حضرت معصومه(س) به خراسان و از زبان «سلطان» ندیمه‌ ایشان روایت می‌شود. اتفا‌ق‌ها و خرده روایت‌هایی که حین روایت اصلی رخ می‌دهد سرشار از نکات آموزنده‌ای بود که جلوه‌ای معنوی به یک مسابقه کتابخوانی می‌بخشید، اما نکته جالبی که در این جشنواره آن را تجربه کردیم این بود که مطالعه خانوادگی تأثیر به مراتب بیشتری نسبت به مطالعه فردی دارد.
 
او درباره انتخاب خود به عنوان یکی از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش خانوادگی گفت: در سفر حج بودم که خبر برگزیده شدنم در جشنواره کتابخوانی رضوی را شنیدم و بدون شک این اتفاق با عنایت امام رضا(ع) رخ داد و انگیزه همه ما را برای مشارکت در دوره‌ نهم این جشنواره چند برابر کرد؛ به طوری که همه اطرافیان، و دوست و آشنایانی که از این موضوع مطلع شده بودند نیز تصمیم گرفتند به صورت خانوادگی در این جشنواره شرکت کنند.

لازم به ذکر است که نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تاریخ 28 خردادماه برگزار می‌‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها