چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
ساماندهی دستفروشان کتاب به بازار کتاب‌فروشان رونق داده است

رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با اشاره به تاثیرات ساماندهی دستفروشان کتاب، گفت: فروش کتاب‌فروشانی که فروشگاه‌های‌شان در محدوده طرح ساماندهی قرار دارد، حدود 30 درصد افزایش داشته است.

هومان حسن‌پور؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: با اجرایی شدن طرح ساماندهی دستفروشان خیابان انقلاب با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و اتحادیه، اکنون وضعیت مناسبی برای کتاب‌فروشان ایجاد شده است.
 
وی با بیان این که ساماندهی دستفروشان کتاب به بازار کتاب‌فروشان رونق داده، افزود: در این زمینه روایت‌‌هایی وجود دارد که بر اساس آن در مکان‌هایی که ساماندهی دستفروشان خوب بوده، فروش کتاب‌فروشان حدود 30 درصد افزایش داشته است.
 
حسن‌پور با بیان اینکه این طرح در کار موزعان کتاب نیز تاثیر داشته است، گفت: پولی که مدت‌های زیادی از مسیر‌های اشتباه هرز می‌رفت اکنون با اجرای درست طرح‌های مختلف از جمله ساماندهی دستفروشان کتاب و برخورد با آن‌ها به مسیر اصلی برگشته است.
 
وی یادآور شد: از سوی دیگر برخورد با کتاب‌های قاچاق نیز به دنبال اقدامات کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان در این زمینه موثر بوده است.
 
حسن‌پور با بیان اینکه هدایت مردم به کتابفروشی‌ها در این مدت مناسب بوده است، گفت: در این زمینه هزینه‌ای که مردم برای خرید کتاب برای دستفروشان می‌دادند اکنون به سمت کتابفروشان رفته است و آن‌ها از این موضوع منتفع می‌شوند.  
 
وی تاکید کرد: در صورتی که برنامه‌ریزی فرهنگی درستی در زمینه سوق دادن مردم به سمت کتابفروشی‌ها و خرید از آن‌ها انجام شود، این موضوع تاثیرات به‌سزایی در صنعت نشر کشور از جمله وضعیت اقتصادی ناشران، موزعان و کتابفروشان خواهد داشت و موجب رونق فعالیت آن‌ها می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها