دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
قرآن را با تأمل و در فضایی حوصله‌مند بخوانیم

آیت‌الله احمد مبلغی معتقد است که مطالعه قرآن اگر متمرکز و همراه با دقت و تأمل و در فضایی حوصله‌مند باشد، زوایای بسیاری را پیش چشم انسان روشن می‌کند.

آیت‌الله احمد مبلغی؛ عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با تاکید بر مطالعه همراه با تأمل قرآن کریم در ماه رمضان، بیان کرد: اگر مطالعه قرآن متمرکز و همراه با دقت، تأمل و تأنی و در فضایی حوصله‌مند باشد، زوایای بسیاری را پیش چشم انسان روشن می‌کند و بسیار از آن می‌آموزیم. به‌ویژه خواندن قرآن در ماه نزول آن،‌ ارزشی فراوان دارد.
 
وی افزود: شاید برای مطالعه عمیق قرآن که به فهم آن منجر شود، نیاز به مطالعه کتاب‌های تفسیری احساس شود. برای قرآن کریم، ‌در طول قرن‌ها تفاسیر متعددی نوشته شده است. یکی از تفاسیر متأخر که مطالعه آن را توصیه می‌کنم،‌ تفسیر «المیزان» اثر ارزشمند علامه طباطبایی است که برای تفسیر آیات قرآن، به دیگر آیات این کتاب آسمانی دلالت کرده است. این کتاب، به نوعی تفسیر قرآن با استفاده از خود قرآن است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه، همچنین گفت: دیگر کتابی که به‌نظرم مطالعه آن در این ماه بسیار مفید خواهد بود، «صحیفه سجادیه» بوده که مملو از نکات بزرگ اخلاقی است که در هیچ‌جا و هیچ کتاب دیگری به این اندازه کامل، دقیق، جامع‌الاطراف و با زبان لطیف دعایی نیامده است.
 
آیت‌الله مبلغی،‌ تصریح کرد: اگرچه این کتاب در موضوع دعا و نیایش است، ولی بسیاری از حقایق و معارف اسلامی و عرفانی، قوانین و احکام شرعی و مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، تربیتی و اخلاقی را در قالب دعا از زبان امام زین‌‌العابدین (ع) بیان می‌کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها