یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
مذاکرات انجمن زنان ناشر با ناشران خارجی

به گفته مدیرعامل انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر، این انجمن هفت سال است که در نمایشگاه‌های مختلف کتاب شرکت دارد و برای کسب زیرساخت‌های لازم در حوزه بین الملل، در حال تجربه‌اندوزی است.

مریم جدلی، مدیرعامل انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب نماینده‌ای از این انجمن در بخش بین‌الملل حضور دائم داشت، گفت: موارد زیادی مذاکره داشتند. البته مذاکرات مستلزم این است که بعد از نمایشگاه ادامه پیدا کند.

وی توضیح داد: برای انتشار کتابی تفاهم‌نامه‌ای با ناشر چین امضا کردیم که قبل از نمایشگاه مذاکرات آن در قسمت تحقیقات وزارت امور خارجه انجام شده بود.
 
او ادامه داد: همچنین مذاکرات برای کتابی که چینی‌ها به ما واگذار کرده بودند در انتشارات «نغمه نواندیش» انجام شد. مراوداتی هم با سایر کشورها برقرار شد که در نتیجه آن‌ها چندین کتاب را برای بررسی با چندین ناشر مبادله کردیم.
 
جدلی با اشاره به اقداماتی که نماینده انجمن فرهنگی زنان ناشر انجام داده است، توضیح داد: با توجه به تحقیقاتی که نماینده ما درباره کتاب‌های دیگر کشورها انجام داد، آثاری که با فرهنگ ما هماهنگ بودند، در موضوعات زبان‌شناسی، اجتماعی و هنری انتخاب و معرفی شدند. تا کنون 70درصد راه را رفته‌ایم و 30 درصد راه باقی مانده است.
 
جدلی درباره استفاده از گرنت ایران و دیگر کشورها در ترجمه و انتشار کتاب‌‌ها توضیح داد:‌ یک نمونه گرنت چین بود و از گرنت ایران هم استفاده خواهیم کرد. ناشران خارجی برای حدود چهار کتاب از انجمن درخواست کردند. برای سایر کتاب‌هایی هم که ما از آن‌ها خواستیم، مذاکرات ادامه دارد.
 
او با اشاره به اینکه در این دوره از نمایشگاه توانستند، اطلاعات زیرساختی برای همکاری با کشورهای خارجی را بدست آورند، ادامه داد:  انجمن زنان ناشر هفت سال است در نمایشگاه‌ها به‌خصوص فرانکفورت فعالیت می‌کند. ما نیاز داریم با افراد با تجربه‌تری که در این زمینه کار کردند استفاده کنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها