جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
یک سوم سال گذشته فروش داشتیم

مدیر انتشارات آمو افغانستان با اظهار نارضایتی از محل غرفه‌ این انتشارات، از کاهش چشمگیر فروش این نشر خبر داد.

نادر موسوی، مدیر انتشارات آمو و نماینده انتشارات تاک در افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام اینکه امسال هفتمین دوره شرکت این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است، گفت: به این دلیل که کتاب‌هایی که در انتشارات تاک منتشر می‌شد، شابک نداشت، اجازه انتشار آن‌ها در ایران را نداشتیم.
 
او ادامه داد: برای رفع مشکل پخش، آمو را تاسیس کردیم تا انتشاراتی در ایران داشته باشیم که بتوانیم تمامی کتاب‌های خود را در همه جای ایران به فروش برسانیم. آمو ناشر اختصاصی شعر و ادبیات افغانستان است که با 43 عنوان در نمایشگاه کتاب شرکت کرده است.
 
مدیر انتشارات آمو با بیان اینکه می‌خواهیم با مجوز در فروشگاه‌های ایران کتاب‌های خود را پخش کنیم، ادامه داد: امسال می‌توانستیم در بخش عمومی شرکت کنیم که مقداری کوتاهی از ما بود اما سال گذشته هم نتوانسته بودیم در بخش عمومی غرفه داشته باشیم. امسال هم ما را در انتهای راهرو طبقه دوم قرار داده‌اند که خیلی از مراجعان نمی‌توانند ما را پیدا کنند.
 
موسوی با اعلام اینکه بسیاری از خریداران قدیمی افرادی بودند که تصادفی این انتشارات را پیدا کرده بودند، توضیح داد: افرادی بودند که یک یا دو کتاب ما را خریدند و در ادامه برای خرید کتاب‌های بیشتر مراجعه می‌کردند، حالا با این جاگذاری دیگر کسی نمی‌تواند به صورت اتفاقی از غرفه ما دیدن کند.
 
او ادامه داد: با مکان نادرست برای غرفه خود 50 تا 60 درصد از مشتری‌های خود را از دست دادیم؛ درحالی‌که غرفه‌های فراوانی هستند که نخستین سال است در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کنند و فضای مناسبی در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.
 
موسوی بیان کرد: فروش امسال یک سوم پارسال بود در صورتی که نزدیک 175 عنوان کتاب آوردیم و تعداد از سال گذشته خیلی بیشتر است.
 
او ادامه داد: البته قیمت کتاب‌ها هم بر قدرت خرید مردم تاثیر می‌گذارد. اگر ما بتوانیم مقداری فروش داشته باشیم می‌توانیم به مراجعان تخفیف دهیم در صورتی که در این دوره هزینه‌های مربوط به مولف، انباری، حمل و نقل و غرفه‌داران تامین نشده است.
 
مدیر انتشارات آمو با اشاره به اینکه فرصت مذاکره با ناشران خارجی نداشتند، گفت: چند ناشر ایرانی که در حوزه خارجی کار می‌کنند مذاکرات ابتدایی با ما داشتند، برای ادامه همکاری و شروع ترجمه در روزهای بعد از نمایشگاه با آن‌ها ارتباط برقرار خواهیم کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
    حق دارند بندگان خدا. خود من به سختی پیدایشان کردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها