جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲
در شعرهای عاشقانه سراغ سبک فاضل نظری می‌روم

مجید احمدی بیان کرد: در بین شاعران معاصر اشعار شهریار و فاضل نظری را دنبال می‌کنم و اگر بخواهم شعرهای عاشقانه خودم را بگویم سراغ سبک‌هایی می‌روم که نظری کار می‌کند.

مجید احمدی در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور در غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مجموعه شعر «عاشقانه‌تر از باران» گفت: ‌مجموعه اول من با نام «عاشقانه‌تر از باران» است که انتشارات شانی سال 94 آن را منتشر کرد. «عاشقانه‌تر از باران» شامل مجموعه ترانه‌هایی بود که نوشته بودم و خواننده‌هایی مانند حمید هیراد، ایمان غلامی، مجید یحیی و افشین آذری آن را خوانده بودند و برخی خواننده‌های جدید هم از این اشعار خوانده‌اند.

وی درباره مجموعه شعر «بفرمایید عشق» که رونمایی آن در نمایشگاه کتاب بود اظهار کرد: مجموعه شعر «بفرمایید عشق» دومین مجموعه شعر من است؛ این کتاب مجموعه شعر کلاسیک است، یعنی ترانه نیست و شامل غزل، رباعی، مثنوی و شعرهای آیینی می‌شود. تلفیقی از شعر عاشقانه و آیینی است.

این شاعر درباره زمان آغاز فعالیت خود در حوزه شعر بیان کرد: من از یازده‌سالگی در زمینه شعر کار می‌کنم و در شانزده‌سالگی با مجموعه «لبخند مصنوعی» برگزیده سیزدهمین دوره جشنواره خوارزمی شدم. از آنجا «لبخند مصنوعی» را با ترانه‌هایی که خواننده‌ها خوانده بودند تلفیق کردم و مجموعه «عاشقانه‌تر از باران» منتشر شد. بعد از آن، مجموعه شعرهایی را که طی چهار سال سرودم جمع‌آوری کرده و در مجموعه «بفرمایید عشق» منتشر شد.

وی درباره شاعران مورد علاقه‌اش گفت: شعر الهام گرفتنی نیست،‌ من حافظ  و سعدی را از بین شاعران کلاسیک دوست دارم و اشعارشان را می‌خوانم. در بین شاعران معاصر نیز اشعار شهریار و فاضل نظری را دنبال می‌کنم و اگر بخواهم شعرهای دلی خودم را بگویم سراغ سبک‌هایی می‌روم که نظری کار می‌کند. نظری سبک بسیار لطیفی دارد، راحت صحبت می‌کند و عام‌پسندانه‌تر است تا این که پیچیده، ‌سنگین و آرایه‌های پیچیده‌ای داشته باشد.

احمدی درباره حضور در جلسات شعر اظهار کرد:‌ من در منطقه 18 زندگی می‌کنم و در مجموعه فرهیختگان منطقه 18 به جلسات شعر می‌‌روم و برنامه‌های شعرخوانی داریم. ما هرسال قبل از هر عید نوروز هفت سین ادبی را در همان منطقه 18 برگزار می‌کنیم که همه شاعران تهران دورهم جمع می‌شوند و مشغول شعرخوانی می‌شویم.

او درباره طرح جلد مجموعه شعر «بفرمایید عشق» بیان کرد: اولین طرح جلدی که برایم فرستادند این بود و من دیدم مردم آن را پسندیدند و در فضای مجازی با استقبال مواجه شد. امروزه کتاب به یک کالا تبدیل شده است و زمانی که می‌خواهیم کتابی را عرضه کنیم باید به قدری قشنگش کنیم که مخاطب آن را بپذیرد و برخی که کتاب را هدیه می‌دهند، کتابی را انتخاب می‌کنند که جلد جذابی داشته باشد.

مجید احمدی در پایان گفت: زمانی که شما یک کتاب می‌نویسید باید طرح جلد و بسته‌بندی شکیلی هم داشته باشد. در حال حاضر کتاب‌هایی که جلد زخیم و طرح جلد خوبی دارند و رنگ‌های مختلف در آن‌ها استفاده شده است فروش بیشتر دارند. کتاب‌هایی که امروزه منتشر می‌شود بدین شکل است، چون برای مخاطب چشم‌نواز است و زمانی که آن را مشاهده می‌کند خسته نمی‌شود و نظرش را جلب می کند.


انتشارات ایهام مجموعه اشعار «بفرمایید عشق»‌ اثر مجید احمدی را در 550 نسخه و با قیمت 15000 تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها