سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸
مهم‌ترین رسالت‌ ما، تلاش در حوزه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

حجت‌الاسلام‌ محمدحسنی به ایبنا گفت: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تلاش در حوزه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. در این حوزه هم چاپخانه و انتشارات داریم و هم سالیانه همایش «اندیشه و قلم» را برگزار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس محمدحسنی؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حوزه نشر و کتاب، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما در سازمان، تلاش در حوزه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. در این حوزه هم چاپخانه و انتشارات داریم و هم به‌طور سالیانه همایش «اندیشه و قلم» را برگزار می‌کنیم که در آن نویسندگان ارتشی را گردهم جمع می‌کنیم. 

وی ادامه داد: یکی دوسالی است بیشتر تمرکز این همایش بر حوزه دفاعی است و ارتشی‌هایی که در این حوزه دست به قلم شوند، هم تجلیل و هم حمایت می‌شوند. اما اگر این جشنواره که قدمتی نزدیک به دو دهه دارد، چندان شناخته شده نیست، ایرادش به ما برمی‌گردد که آنطور که باید آن‌را معرفی و تبلیغ نکرده‌ایم. خوشبختانه به بهانه این همایش، بسیاری افراد دست به قلم شده و کتاب‌های متعددی نوشتند. اگر به غرفه سازمان عقیدتی مراجعه کنید، می‌بینید که کتاب و کتاب‌نویسی و کتابخوانی در ارتش رونق گرفته و افزایش پیدا کرده است.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: در مجموعه ارتش، کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف از نظامی، توان رزمی و معرفتی گرفته تا قالب‌هایی همچون شعر و سرود و تاریخ و رمان تولید می‌شود. ما انجمن ادبی داریم که به‌نظرم در کشور کم‌نظیر است. بیشتر سرودهایی که در محضر رهبری نیز خوانده می‌شود از تولیدات خودمان و سروده شاعرانی است که صاحب کتاب و دیوان هستند.


کتاب شهید بابایی در چاپ چهلم همچنان پرفروش

امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی‌خانی؛ معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش نیز که در این بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسنی را همراهی می‌کرد، در سخنانی اظهار کرد: کار تالیف و چاپ کتاب در مجموعه ارتش، در چند حوزه دیده می‌شود؛ سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، معارف جنگ شهید صیاد شیرازی، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مراکز علمی و تحقیقاتی نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند. هر کدام در حوزه کاری خودشان مشغول تالیف و نشر هستند. مثلا سازمان حفظ آثار و همچنین معارف جنگ شهید صیاد، روی بحث هشت سال دفاع مقدس، تمرکز دارد. سازمان عقیدتی سیاسی، تلفیقی از همه اینهاست.
 
وی افزود: در سال گذشته 15 عنوان کتاب جدید داشتیم که در غرفه ارتش عرضه شد. ارتش اخیرا رویکردی به سمت رمان‌نویسی پیدا کرده است. امیدواریم نویسندگان خوب ما، ورود پیدا کنند و باب همکاری باز شود. در کنار این حوزه، تاریخ شفاهی را دنبال می‌کنیم. ما روی ثبت و ضبط و جمع‌آوری اطلاعاتی که از دفاع مقدس داشتیم، مانند اطلاعیه‌های زمان جنگ، اهتمام ویژه‌ای داشتیم که مورد استقبال هم واقع شد. شهدای گمنام هم مدنظرمان بوده و نکته جالب اینکه بعد از گذشت سال‌ها از کتاب شهید بابایی، این کتاب همچنان جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین کتاب‌های غرفه ما بوده و به چاپ چهلم رسیده است. این نشان می‌دهد که مردم شریف ما، همچنان به شهدا، به‌عنوان نسل جوان امروز علاقه‌مند هستند. امیدواریم بتوانیم در سال جاری هم این روند را ادامه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها