یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴
حضور ۲۳۰ ناشر از استان قم با ۱۲ هزار عنوان در نمایشگاه تهران

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، بیش از ۲۳۰ ناشر از استان قم با ۱۲ هزار و ۶۰۰ عنوان در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرده‌اند.

سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با اشاره با حضور ناشران استان قم در این دوره از نمایشگاه، گفت: قم رتبه دوم را از نظر تعداد ناشران و تعداد عناوین چاپ در کشور دارد؛ طبق آخرین آمار بیش از ۲۳۰ ناشر از استان قم با ۱۲ هزار و ۶۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا کرده‌اند. 
 
وی افزود: در سال ۹۷ بیش از ۱۰ هزار مجوز صادر کرده‌ایم که بعد از تهران رتبه دوم را در میان استان‌های کشور در اختیار داریم و نسبت به سال ۹۶ از رشد ۱۰ درصدی برخوردار بوده‌ایم.
 
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: حضور ناشران قمی در نمایشگاه پررنگ است و مورد استقبال قرار گرفته است. امیدوارم فضایی که برای تازه‌های نشر ایجاد شده بتواند به رونق تولید کتاب در کشور کمک کند.
 
حسینی کاشانی به مشکلات کاغذ ناشران نیز اشاره کرد و یادآور شد: بحمدالله با توجه به تمهیداتی که انجام شده است و با حمایت وزارت ارشاد امسال توانستیم نیاز ناشرین را از نظر کاغذ با ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین کنیم و همین امر باعث شد همچنان در فضای تولید کتاب حضور داشته باشم.

وی در پایان رونق تولید و اشتغال را مهم ارزیابی کرد و گفت: سال 98 با برنامه ریزی‌های صورت گرفته جز 4، ۵ استان اول در جذب تسهیلات برای رونق اشتغال در حوزه چاپ و نشر بوده‌ایم؛ لذا در این سال یک حمایت جدی در بخش چاپ و نشر از حیث تسهیلات خواهیم داشت که امیدوارم قدم مثبتی را در این راستا برداشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها