یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
هنوز هیچ‌یک مذاکره‌‌هایمان در نمایشگاه به تبادل رایت ختم نشده است

مدیر آژانس ادب پل می‌گوید قرادادها به راحتی به مرحله نهایی نمی‌رسد و به مذاکره چند ماهه نیاز دارد. در اینجا فقط با آثار یکدیگر آشنا می‌شویم.

مجید جعفری‌اقدم، مدیر آژانس ادبی پل در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب (ایبنا)، درباره فعالیت‌های این آژانس در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: در این دوره غرفه‌ای در بخش بین‌الملل و میزی در رایت سنتر داریم که در آن با ناشران کشورهای مختلف از جمله چین، صربسان، عمان، ترکیه و آذربایجان مذاکراتی انجام دادیم. 

او با بیان اینکه هنوز هیچ یک از مذاکرهای این آژانس در این دوره از نمایشگاه کتاب به مرحله نهایی نرسیده است، بیان کرد: قرادادها به راحتی به مرحله نهایی نمی‌رسد و به مذاکره چند ماهه نیاز دارد. در اینجا فقط با آثار یکدیگر آشنا می‌شویم. 

مدیر آژانس ادبی پل درباره چگونگی مذاکرات انجام شده با ناشران خارجی توضیح داد: در هر سو و به صورت متقابل برای خرید و فروش رایت ترجمه آثار کشورهای مذاکراتی انجام داده‌ایم که در آینده این مذاکرات را پیگیری خواهیم کرد.

او همچنین با اشاره به امکان استفاده از طرح گرنت افزود: اگر ناشری با ما قرارداد همکاری داشته باشد به او طرح گرنت ایران را معرف می‌کنیم تا از آن استفاده کنند و به ترجمه و انتشار اثر ایرانی ترغیب شوند.

جعفری‌اقدم با اشاره به اینکه این اقدامات قدم‌های ابتدایی به سوی نمایشگاه کتاب در سطح بین‌المللی است، ادامه داد: اینکه چه زمانی بتوانیم به کنوانسیون برن بپیوندیم، بستگی به نظر حاکمیت دارد و بیرون از آن در اختیار کسی نیست. 

او با بیان اینکه ناشرانی که در این دوره از نمایشگاه کتاب شرکت کردند، نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌اند، بیان کرد: شرکت این تعداد از ناشران در نمایشگاه کتاب کفایت نمی‌کند.

مدیر آژانس ادبی پل تاکید کرد: در نمایشگاه تهران نباید انتظار داشت که ناشران خارجی برای مذاکره استقبالی از خود نشان دهند، بلکه ناشران ایرانی باید از ناشران خارجی دعوت کنند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها