یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
نمایش دست‌خط امیرکبیر در غرفه کتابخانه ملی

به گفته مسئول غرفه کتابخانه ملی، مواد اطلاعاتی خوبی مانند دست خط امیرکبیر که کم‌نظیر است، دستخط ناصرالدین شاه، جمالزاده و .... همچنین کتاب‌هایی نفس مانند قرآن کریم، نسخه خطی دیوان حافظ و... در غرفه کتابخانه به نمایش گذاشته شده است؛ میز مرمت هم در این غرفه فعال است.

داود آقارفیعی، مسئول غرفه کتابخانه ملی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه این عرفه با برنامه‌ریزی کامل حاضر شده است، گفت: فعالیت‌های کتابخانه ملی در چند بخش است در حال ارائه به بازدیدکنندگان است. آثار تاریخی مکتوب و اسنادی که در غرفه کتابخانه ملی ارائه می‌شود، بخش فیپا و مرمت اسناد در این غرفه فعال است همچنین  نشست‌هایی جنبی در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.
 
عضو هیات علمی سازمان فناوری و تحقیقات وزارت علوم، با اشاره به اینکه در روزهای پنجشنبه و جمعه این غرفه مراجعان زیادی داشته است، ادامه داد: با اینکه ناشر تخصصی برای کتاب‌هایی در حوزه کتابداری، و علوم اسناد هستیم، تعداد زیادی از بازدیدکنندگان به غرفه کتابخانه ملی مراجعه کردند.  
 
او موقعیت غرفه در نمایشگاه را هم در این روند بی‌تاثیر ندانسته و افزود: همچنین مواد اطلاعاتی خوبی در غرفه داریم، برای مثال دست خط امیرکبیر که کم‌نظیر است، دستخط ناصرالدین شاه، جمالزاده و ... در غرفه به نمایش گذاشته شده است. کتاب‌هایی نفس مانند قرآن کریم، نسخه خطی دیوان حافظ و.... و میز مرمت هم در این غرفه فعال است.
 
مسئول غرفه کتابخانه ملی با اشاره به اینکه یکی از وظایف این کتابخانه برقراری ارتباط با دیگر کشورهای دنیا است، توضیح داد: یکی از اهداف سازمان گسترش دیپلماسی فرهنگی است که بحث آثار مکتوب توانسته به ما کمک فراوان کند. متولی حافظه جهانی یونسکو در ایران هستیم یعنی دبیرخانه حافظه جهانی در ایران در کتابخانه ملی قرار دارد.
 
او ادامه داد: هر اثری بخواهد از ایران در حافظه جهانی ثبت شود توسط کمیته خاصی در کتابخانه ملی بررسی می‌شود. از جهت دیگر کارگروه بحث سفارشات را داریم که کتاب‌های لاتین و عربی را بررسی می‌کنند. در کل کتابخانه ملی ارتباط خوبی  با ناشران خارجی و کتابخانه‌های دیگر کشورها برقرار کرده است.
 
آقارفیعی با اعلام اینکه از نظر بین‌الملل در حد خودمان خوب کار می‌کنیم، بیان کرد: در نمایشگاه با ناشران چینی ارتباط وسیع و گسترده‌ای داریم همچنین در کتابخانه ملی میزبان هیات چینی بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها