چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
ناشران کودک با الگوگیری از تکنیک‌های جدید چاپ و نشر کارشان را ارتقا دهند

محسن جوادی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به شرایط مناسبی که کشور چین در زمینه چاپ و تصویرگری کتاب کودک دارد، گفت: ناشران می‌توانند با الگوگیری و استفاده از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های جدید، کتاب کودک را رونق دهند.

محسن جوادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حاشیه بازدید از غرفه چین در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به توجه ناشران چینی به کتاب کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: وقتی در نمایشگاه کتاب کودک بلونیا حضور داشتم، دیدم ناشران چینی اقبال زیادی نسبت به چاپ و نشر کتاب کودک و همچنین کتاب‌های تصویری دارند و آثار خوبی در این زمینه ارائه داده بودند.

وی در ادمه بیان کرد: امروزه کتاب کودک رونق زیادی در چین دارد و توجه زیادی به این حوزه مخصوصا در زمینه کتاب‌های تصویری شده است. امیدوارم شرایط مناسبی که کشور چین در زمینه چاپ و تصویرگری کتاب کودک دارد، الگوی خوبی برای ناشران کشور ما باشد تا با استفاده از تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های جدید بتوانیم کتاب کودک را رونق دهیم.

جوادی همچنین گفت: با توجه به اینکه شکل روایی و داستانی در کتاب‌ها وجود دارد، می‌توان تجربه‌های فراوان و عمیق اجرایی و سیاسی را در قالب داستان به مخاطبان منتقل کرد.
 
وی افزود: اگر قرار است روابط پایدار بین کشورها برقرار شود، ارتباطات فرهنگی اهمیت بالایی دارد و باید روابط فرهنگی شکل بگیرد. در این راستا کشورهای شرقی مانند چین که ارزش‌های مشترکی با آنها داریم و تاکید بر سنت و فرهنگ دارند، می‌توانند در راستای توسعه روابط فرهنگی در دستور کار قرار گیرند تا بتوانیم در مقابل چالش‌های فرهنگی جدید مقاومت داشته باشیم.
 

جوادی در ادامه بیان کرد: در این راستا از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر نوع فعالیتی که به ایجاد تبادل و ارتباط فرهنگی بین ایران و چین منتهی شود، حمایت می‌کنیم.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حضور چین در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بسیار خوب و پربار ارزیابی و اظهار امیدواری کرد فقط به این حضور ختم نشود و زمینه‌ای برای ادامه همکاری‌ها در آینده باشد و زمینه ارتباطات بیشتر فراهم شود و آثار نویسندگان ایرانی به زبان چینی و آثار نویسندگان چینی به زبان فارسی ترجمه شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها