چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
غلامعلی رجایی با سرو همیشه ایستاده می‌آید

رجایی می‌گوید: «آخرین کتابی که از من منتشر شده و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود «سرو همیشه ایستاده» نام دارد که حاصل ده سال پژوهش من درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شامل مقالات و مصاحبه‌ها درباره ایشان است که نشر سفیر اردهال آن را منتشر کرده است.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) غلامعلی رجایی مولف و پژوهشگر حوزه تاریخ در گفت‌وگو با ایبنا گفت: «آخرین کتابی که از من منتشر شده و در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود «سرو همیشه ایستاده» نام دارد که حاصل ده سال پژوهش من درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و شامل مقالات و مصاحبه‌ها درباره ایشان است که نشر سفیر اردهال آن را منتشر کرده  است.»

وی افزود: «این کتاب که همزمان با سالگرد فوت آیت‌الله هاشمی در زمستان سال پیش منتشر شد، مطالب متنوعی درباره ایشان را شامل می‌شود و ​آخرین مطلب آن درباره همان استخر معروفی است که به نام استخر فرح شناخته شده است.»

رجایی اضافه کرد: «برای اولین بار من عکس آن استخر را در این کتاب منتشر کرده‌ام و تاریخچه درست شدن این استخر را هم نوشته‌ام. محل استخر پیش از این‌که استخر شود حوض بوده و این استخر از اساس در سعدآباد واقع نشده است. در مرز بین سعدآباد و زعفرانیه است. حوضی بوده که به این دلیل که آقای هاشمی نمی‌توانسته به استخر ریاست‌جمهوری برود تبدیل به استخر شده است.»




این پژوهشگر همچنین گفت: «کتاب دیگر من در نمایشگاه میقات عشق نام دارد که سفرنامه من به عراق را شامل می‌شود. این کتاب را هم نشر سفیر اردهال منتشر کرده است.»

وی همچنین اثر تحقیقی‌اش درباره جایگاه کریم‌خان زند در تاریخ ایران را از دیگر آثاری معرفی کرد که در نمایشگاه عرضه شده‌اند: «بازنشر کتاب «ایران و کریم ‌خان» هم از دیگر آثار من در نمایشگاه کتاب امسال است. چاپ سوم این کتاب را انتشارات موسسه اطلاعات منتشر کرده است.»

بخش دیگری از فعالیت‌های رجایی پژوهش در زمینه ادبیات آئینی را شامل می‌شود. وی گفت: «دفتر چهاردهم اشعار آئینی و عاشورایی من هم در نمایشگاه عرضه شده و این کتاب در نشر سفیر اردهال منتشر شده است. همچنین کتاب دیگری هم از من در این نمایشگاه عرضه شده است بازنشر کتاب مصائب امام حسین (ع) نام دارد و این کتاب هم توسط نشر سفیر اردهال منتشر شده است.»

وی در معرفی این کتاب گفت: «مصائب امام حسین چکیده و منتخب روضه‌هایی است که مرحوم حاج شیخ جعفر شوشتری در دو کتاب فوائد المشاهد و چهل مجلس آنها را منتشر کرده است. کتاب مصائب امام حسین برای اولین بار در سال 1368 منتشر شده بود و هم‌اکنون چاپ تازه آن به بازار عرضه شده است.»

رجایی در پایان گفت: «احتمال دارد کتاب دیگری از من به نام «در آینه» هم که نشر کویر آن را منتشر کرده است در نمایشگاه عرضه شود.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها