چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
برنامه‌های پایتخت کتاب ایران در نمایشگاه کتاب تهران تشریح شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برنامه‌های غرفه یزد پایتخت کتاب ایران را در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تشریح کرد.

مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در غرفه یزد، پایتخت کتاب ایران در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

وی گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب تهران، غرفه یزد پایتخت کتاب ایران نیز راه‌اندازی شده است که برنامه‌های پایتخت کتاب ایران در این غرفه اجرا می‌شود؛ این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های یزد در سرای اهل قلم و همچنین برنامه‌های غرفه یزد، پایتخت کتاب ایران خواهد بود.

جوادیان‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه روز 10 اردیبهشت ماه در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان روز یزد معرفی شده است، برنامه‌های مختلفی از جمله بررسی آثار نویسندگان یزدی، رونمایی، نقد و بررسی کتاب فرهنگ‌نامه یزد، معرفی و رونمایی از برنامه‌های شهر یزد، نشست و بررسی ظرفیت‌ها و چالش‌های یزد، میراث جهانی برای پایتختی کتاب جهان در سال 2022 داریم که با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: در غرفه یزد پایتخت کتاب ایران نیز برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله معرفی طرح نخستین باغ کتاب دانشگاهی کشور، معرفی کتابخانه گردشگر، رونمایی از کتاب، اجرای طرح کاروان دانایی، قرار دانایی، معرفی کتاب، شاهنامه‌خوانی، پرده‌خوانی، معرفی کتاب، نذر طبیعت، معرفی برنامه‌های ابرکوه نامزد پایتخت کتاب ایران در 1399، قصه‌گویی با گویش محلی و رونمایی از کتاب رویای بزرگ اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: نشست‌های هم‌اندیشی با موضوع احیای جغرافیای فرهنگی یزد، نمایشنامه خوانی، قصه‌گویی، کتاب تاثیرگذار من، یک  داستان تازه یک استکان چای تازه، کتاب وحدت ادیان، معرفی جاذبه‌های گردشگری یزد شهر میراث جهانی از جمله برنامه‌های دیگر این غرفه است.

جوادیان‌زاده بیان کرد: هدف از برنامه‌های غرفه یزد، پایتخت کتاب ایران، معرفی طرح‌های شهر یزد در زمینه کتاب و کتابخوانی و همچنین معرفی این شهر جهانی به منظور نامزدی پایتختی کتاب جهان است که امیدواریم مورد استقبال مخاطبین و بازدید کنندگان نمایشگاه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان گفت: برنامه‌های غرفه یزد، پایتخت کتاب ایران از 6 تا 14 اردیبهشت‌ماه است که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، شهرداری یزد و سایر دستگاه‌های فرهنگی استان در محل نمایشگاه بزرگ کتاب تهران برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط