دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
قزوینی‌ها سال گذشته 736 هزار جلد کتاب به امانت بردند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: در سال گذشته کتابخانه‌های عمومی استان قزوین تعداد 735 هزار و 900 جلد کتاب به علاقمندان به امانت سپرد‌ه‌اند.

رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، بیان کرد: قزوین از استان‌های فعال در حوزه ترویج و توسعه کتابخانوانی است و خوشبختانه روز به روز هم علاقمندی به کتاب در استان رو به افزایش است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین بیان کرد: 36 کتابخانه عمومی نهادی و 32 کتابخانه مشارکتی در استان قزوین فعال هستند و به کتابخوانان خدمات ارائه می‌کنند.

اسماعیلی گفت: خوشبختانه در حال حاضر کتابخانه‌های استان قزوین از وضعیت خوبی برخوردار هستند به‌طوری که سال گذشته بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، واحد منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در سال 97 جزو 3 استان برتر کشور شد.

وی افزود: در حال حاضر استان قزوین دارای 67 کتابخانه عمومی با مجموع زیربنای 32 هزار و 198 مترمربع است و 926 هزار عنوان کتاب را در خود جای داده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: از تعداد 926 هزار و 700 عنوان کتاب موجود در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین نزدیک به 268 هزار عنوان، از منابع اهدایی تامین شده است.

اسماعیلی یادآور شد: در حال حاضر 459 هزار و 700 عنوان از این کتاب‌ها در کتابخانه‌های عمومی شهرستان قزوین، 140 هزار و 500 عنوان در کتابخانه‌های عمومی البرز و 102 هزار عنوان در کتابخانه‌های عمومی بوئین‌زهرا در دسترس علاقمندان است.

وی افزود: همچنین کتابخانه‌های عمومی شهرستان تاکستان نیز 133 هزار و 700 عنوان، کتابخانه‌های آبیک 52 هزار عنوان و کتابخانه‌های شهرستان آوج 37 هزار عنوان کتاب را در خود جای داده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین با اشاره به فعالیت اعضای ثابت کتابخانه‌های استان گفت: در حال حاضر بیش از 80 هزار عضو ثابت و  64 هزار عضو فعال به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان قزوین درآمده‌اند و برنامه‌های ثابت فرهنگی و اجتماعی در حوزه کتاب و کتابخوانی با مشارکت این اعضای فعال برگزار می‌شود.

اسماعیلی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان قزوین با 29 کتابخانه برخوردارترین شهرستان از نظر تعداد کتابخانه بوده است و پس از آن شهرستان البرز با 13 کتابخانه عمومی در رده دوم قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت 10 کتابخانه در شهرستان بوئین هزار گفت: شهرستان آبیک، تاکستان و آوج نیز به ترتیب 5،7 و 3 کتابخانه عمومی دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین همچنین درخصوص احداث بخش ویژه کودک و نوجوان در این کتابخانه‌ها، گفت: در حال حاضر 36 بخش ویژه کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ایجاد شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها