شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
نخستین محموله فرهنگی به مناطق سیل‌زده لرستان ارسال شد

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارسال نخستین محموله فرهنگی برای استان سیل‌زده لرستان، از استمرار این کار در طول مدت برپایی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

ایوب دهقانکار؛ مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره ارسال بسته‌های فرهنگی برای کودکان مناطق سیل‌زده استان لرستان، بیان کرد: نخستین محموله از کمک‌‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فرهنگ، جمعه 30 فروردین‌ ‌ماه به مناطق سیل‌زده استان لرستان ارسال شد. این محموله شامل سه هزار بسته فرهنگی حاوی اقلام نوشت‌افزاری همچون خودکار، مداد، پاک‌کن، دفتر، مدادرنگی، خمیربازی و جورچین‌هایی برگرفته از الگوی ایرانی - اسلامی است تا کودکان این مناطق با این بسته‌ها سرگرم شوند.
 
وی افزود: برخی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سفری یک‌روزه به این مناطق، از نزدیک با هموطنان آسیب‌دیده از حادثه سیل دیدار و در جریان مشکلات آن‌ها قرار خواهند گرفت.


سخنگوی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، تصریح کرد: در طول برپایی نمایشگاه نیز در چندین نقطه از مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، مکان‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و به‌ویژه کتاب‌های اهدایی به کودکان استان‌های سیل‌زده کشور پیش‌بینی شده و این کمک‌ها در حین و بعد از نمایشگاه در قالب محموله‌های فرهنگی و اقلام موردنیاز به این مناطق ارسال می‌شوند.
 
دهقانکار ادامه داد: محموله‌های بعدی به تناوب به دیگر مناطق سیل‌زده کشور در استان‌هایی همچون گلستان و خوزستان ارسال خواهند شد.

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره نحوه تامین اعتبار این محموله‌ها، گفت: نخستین محموله به‌صورت مشارکتی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی و تولیدکنندگان محصولات فرهنگی ایرانی - اسلامی تدارک دیده شد. نکته قابل‌توجه اینکه تمامی محصولات موجود در این بسته‌های فرهنگی، ساخت داخل هستند و در واقع تلاش کردیم در عین کمک به هموطنان سیل‌زده، بحث شعار سال را هم که «رونق تولید» است، مدنظر قرار دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها