دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
تسریع روند تخصیص ارز به واردکنندگان زینک در یک نامه

رئیس اتحادیه لیتوگرافان گفت: مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی در نامه‌ای به مشاور اقتصادی معاون امور صنایع خواستار تسریع روند تخصیص ارز توسط کارگروه ارزی وزارت صمت برای واردکنندگان زینک شده است.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: به دنبال درخواست هیات مدیره اتحادیه لیتوگرافان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فروردین ماه امسال و رئیس اتاق اصناف اواخر سال گذشته به مدیر دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی نامه‌نگاری داشتند تا زینک هم از ارز دولتی و هم ارز نیمایی بهره‌مند شوند.
 
وی با اشاره به این نامه و کارکرد آن، توضیح داد: در این نامه مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی خواستار پیگیری مشاور اقتصادی معاون امور صنایع از کارگروه ارزی شده است تا تخصیص ارز تعرفه‌های مذکور تسریع شود.
 
ابوالحسنی ادامه داد:‌ در این زمینه، افسانه محرابی، مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت به گلناز نصراللهی مشاور اقتصادی معاون امور صنایع نامه‌ای ارسال و اعلام کرد که طبق هماهنگی‌ با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه بر تعرفه پلیت زینک با نرخ ارز 4200 تومانی، به نوع دیگری از زینک‌ها با شماره گمرکی 37013010 نیز ارز نیمایی تعلق می‌گیرد.
 
رئیس اتحادیه لیتوگرافان با بیان اینکه خوشبختانه وزارت صنعت، معدن همکاری خوبی برای ثبت سفارش دارد، عنوان کرد: روند ثبت تایید سفارش‌های گروه کالایی 1 و 2 از وزارت صنعت وضعیت خوبی دارد و در این زمینه خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد و کارها به خوبی پیش می‌رود.
 
وی یادآور شد: اما بانک مرکزی به دلیل روند طولانی که در تخصیص ارز وجود دارد، در زمینه دریافت و تخصیص ارز، واردکنندگان و تجار را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است که امیدواریم این نامه موجب تسریع روند تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها