دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷
تشریح برنامه‌های بازار جهانی نمایشگاه کتاب

۱۰ غرفه برای بازار جهانی کتاب در نظر گرفته شده است که دربردارنده بخش‌های مختلف مانند رایت‌سنتر، آژانس‌های ادبی و ناشران فعال بین‌الملل است.

احمد شاکری، مدیر کمیته بین‌الملل سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: همزمان با سی‌ودومین تجربه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ۱۰ غرفه برای بازار جهانی کتاب در ذیل برنامه‌های کمیته بین‌الملل نمایشگاه در نظر گرفته شده است که ابعاد مختلفی را در بر می‌گیرد.
 
وی افزود: در این زمینه دو غرفه به طرح‌های تاپ و گرنت اختصاص داده شده است تا اقدامات و تبادلات این حوزه در این غرفه‌ها انجام شود.
 
شاکری با اشاره به دیگر بخش‌های بازار جهانی کتاب توضیح داد: بخشی نیز برای رایت‌سنتر در نظر گرفته شده که ناشران علاقه‌مند می‌توانند در آن حضور داشته باشند. برای این بخش میزهایی تعبیه می‌شود تا ناشران کشورهای مختلف بتوانند با یکدیگر مذاکره کنند و این بخش در نزدیکی غرفه میهمان ویژه کشور چین است.
 
وی یادآور شد: همچنین سه آژانس ادبی پل، تماس و کیا نیز سه غرفه در بازار جهانی کتاب خواهند داشت و تعاملات و رایزنی‌های خود را با ناشران انجام خواهند داد.
 
شاکری با بیان اینکه اختصاص غرفه به ناشران فعال بین‌المللی از دیگر برنامه‌های این بازار خواهد بود، تاکید کرد: موسسات انتشاراتی فاطمی، شمع و مه، سوره مهر، بنیاد سعدی و شباویز امسال در پنج غرفه با مخاطبان خود ارتباط خواهند داشت.
 
وی با بیان اینکه فضای کلی بازار جهانی کتاب حدود ۱۹۰ مترمربع است، توضیح داد: بحث و رایزنی ناشرانی ایرانی و بین‌المللی، همچنین تبادل حقوق نشر بررسی مباحث این حوزه از دیگر موضوعاتی است که در بازار جهانی کتاب توسط کارشناسان دنبال خواهد شد.
 
سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها