یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
کاهش حضور ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب به دلیل نرخ ارز

مدیر کمیته ناشران خارجی سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به ثبت‌نام 80 ناشر عربی و لاتین در بخش خارجی نمایشگاه گفت:‌ 50 ناشر عربی و 30 ناشر لاتین در طبقه اول رواق شرقی مصلای امام خمینی (ره) کتاب‌های خود را عرضه خواهند کرد.

احدرضایی؛ مدیر کمیته ناشران خارجی سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب‌ ایران (ایبنا)، عنوان کرد: امسال ناشران خارجی در فضایی به وسعت 5000 مترمربع در طبقه اول رواق شرقی مصلا جانمایی خواهند شد.
 
وی ادامه داد:‌ در این زمینه جانمایی‌ها انجام شده و نقشه سالن کشیده شده است و برای تایید در اختیار معاونت اجرایی قرار دارد تا پس از تایید آن‌ها دستور ساخت غرفه‌ها داده شود.
 
رضایی با اشاره به کاهش حضور ناشران خارجی در این بخش گفت: امسال به دلیل تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز، ناشران خارجی کمتری در نمایشگاه حضور دارند اما با این وجود استقبال خوبی از این بخش شده است.
 
وی با بیان اینکه کتاب‌های لاتین امسال در دو بخش مجزا عرضه می‌شوند، گفت: کتاب‌های منتشر شده از سال 2016 به بالا در بخشی با عنوان تازه‌های کتاب با تخفیف 25 درصدی فروخته می‌شود و بخش دیگر کتاب‌ها که به سال‌های زیر 2015 مرتبط است با عنوان فروش آزاد، به دلیل سال چاپ پائین با تخفیف‌های بیشتر از 25 درصد به فروش می‌رسد.
 
رضایی تاکید کرد: خوشبختانه استقبال ناشران از این دو بخش زیاد بوده است و بسیاری از ناشران در هر دو بخش فروش آزاد و تازه‌های کتاب حضور دارند.
 
وی همچنین درباره روند ترخیص کتاب‌ها از گمرک نیز توضیح داد: در تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی، مجوز ترخیص کتاب‌ها به گمرک ارسال شده و بخش زیادی از کتاب‌ها اکنون در حال ترخیص است.
 
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 4 تا 14 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط