سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
خوشحالم که «نامه سرمدی» بدون ممیزی درآمد

«نامه سرمدی» آخرین رمان محمدرحیم اخوت بدون ممیزی توسط انتشارات بان و آگه منتشرشد.

محمدرحیم اخوت نویسنده پیشکسوت در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، گفت: اواخر سال 97 کتابی که مدت‌ها بود آن را در نوبت چاپ داشتم، با عنوان «نامه سرمدی» سرانجام به کتابفروشی‌ها رسید و خوشحالم که بدون اینکه ممیزی روی آن اعمال شود، به طور کامل منتشر شد.

وی در ادامه درباره موضوع این رمان افزود: «نامه سرمدی» رمانی است درباره دختری به نام سرور سرمدی که یادداشت‌هایی برای کاتب که منِ نویسنده باشم، به طور پراکنده می‌فرستد.

اخوت درباره کتاب‌های دیگری که در انتظار چاپ دارد، ادامه داد: کتابی به نام «تا وقتی کسی هست» آماده چاپ دارم که زندگی خودنوشت من است و امیدوارم به زودی این اثر نیز منتشر بشود.

این نویسنده درباره حضور نیافتن خود در محافل ادبی و اینکه چرا هنوز مراسم رونمایی برای کتابش برگزار نشده است؟، گفت: به دلیل کسالت جسمی فرصت برگزاری رونمایی برای این کتاب که مدت‌ها انتظاز چاپ آن را داشتم و خوشبختانه بدون ممیزی منتشر شد، پیش نیامده است.

این نویسنده درباره پیش بینی خود از استقبال مخاطبان از «نامه سرمدی»، هم اینگونه پاسخ گفت: این روزها مگر دیگر کسی کتاب هم می‌خواند که بخواهیم میزان استقبال را بسنجیم؟! با این وجود امیدوارم که این کتاب برای مخاطبان کارهای قبلی من همچنان جذاب باشد.

در بخشی از «نامه سرمدی» می‌خوانیم: می‌دانم که بی‌انصافی است آدم کسی را که به قول معروف دست‌اش از دنیا کوتاه است بنشاند و هر چه می‌خواهد بارش کند. اما این حرف‌های فروخورده سالیان است. به قول تو: هیچ آدمی نیست که خودخواه نباشد. مخصوصاً که آن کودک خفته در ته وجود آدم بالغ هم باشد. خودت گفتی، نه؟ حالا این کودک بیدار شده و باز می‌خواهد حرف بزند. گفتم در این سال‌ها ننوشتم چون تو ذوقم را کور کردی. حالا که تو نیستی، یا هستی اما دیگر «تو» نیستی، می‌خواهم از خودم بنویسم. تو حالا کاملاً در اختیار منی. چه بخواهی چه نخواهی وقف وجود «من» شده‌ای تا بنشینی و به حرف‌هایم گوش بدهی.

یادآوری می‌شود، محمدرحیم اخوت متولد سال ۱۳۲۴ در محله احمدآباد اصفهان است. اخوت نوشتن را در نوجوانی آغاز کرد. نخستین نوشته‌های خود را در سال ۱۳۴۶ خورشیدی در مجله فردوسی چاپ کرد. نخستین کتاب وی با عنوان «تعلیق» در سال ۱۳۷۸ منتشر شد. موفقیت عمده اخوت مدیون رمان «نام‌ها و سایه‌ها» است که پس از انتشار به مرحله نهایی بسیاری از جوایز ادبی راه یافت و از آن میان برنده دو جایزه یلدا و مهرگان شد. اخوت در بیشتر داستان‌های خود از فضاهای قدیمی برای خلق داستان‌هایش استفاده می‌كند. با این حال چند داستان از «باقی‌مانده‌ها» از این فضاهای قدیمی بیرون آمده و حوادث داستان در آپارتمان و یا خیابان‌های اصفهان امروز روی می‌دهد.

کتاب «نامه سرمدی» در 360 صفحه و با قیمت 45000 تومان توسط انتشارات بان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها