یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کتاب طنز «سبیل شاه عباس» را بخوانید و شاد شوید

نوشین شعبانی، نویسنده کودک و نوجوان برای مطالعه نوروزی کتاب طنز «سبیل شاه عباس» را به کودکان و نوجوانان پیشنهاد داد.

نوشین شعبانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، برای مطالعه نوروزی کتاب طنز «سبیل شاه عباس» را به کودکان و نوجوانان پیشنهاد داد و گفت: این کتاب نوشته مجید شفیعی است و از سوی انتشارات خط خطی به چاپ رسیده است. تصویرگر این کتاب که برگزیده نخستین جشنواره داستان طنز خط خطی است امیر مفتون است.
 
این نویسنده و منتقد ادبی افزود: کتاب سبیل شاه عباس که در لیست کتاب‌های برگزیده لاک‌پشت پرنده هم  قرار دارد شامل دو داستان است؛ داستان اول با این جملات شروع می‌شود: از شاه فقط یک سبیل از بنا گوش در رفته مانده بود و یک بندر به نام بندر عباس .. شاه عباس داستان با ماموران تاریخ که می‌خواهند به‌خاطر جنایت‌هایش محوش کنند، دچار چالش است و ماجراهای طنز جالبی در دل داستان شکل می‌گیرد .

وی در ادامه بیان کرد: داستان دوم کتاب با عنوان شهری با یک ساندویچ بزرگ اشاره دارد به شهری به نام ناکجا که معلوم نبود کج بود و مردمش برای این که بتوانند نام و نشانی داشته باشند باید یک کار بزرگ انجام دهند و با توصیه اداره مرکزی دست به کار ساختن ساندویچی بزرگ می‌شوند اما ساندویچ‌شان سرنوشت جالبی پیدا می‌کند .
 
شعبانی در ادامه درباره نویسنده این کتاب توضیح داد: از مجید شفیعی تا کنون کتاب‌هایی چون کابوس ماهان، حکایت‌های شیرین زهرالربیع، حکایاتی از طوطی‌نامه، ماه پیشانی قصه ما، شاهزاده بابل، حکایت خیره سران و ... به چاپ رسیده است. او که به نوشتن داستان‌های طنز و حکایت‌هایی از ادبیات کهن ایران زمین توجه خاصی دارد این بار شاه عباس و سبیل معروفش را دستمایه طنزی خوب و شیرین قرارداده و را به خوبی از عهده بازنویسی حکایت فولکلور دختر ورکچی برآمده است.
 
به گفته وی، نقطه قوت داستان هم ساختن روایتی تو از حکایتی قدیمی است و تصاویر کارتونی امیر مفتون هم به شیرینی و باورپذیری داستان کمک کرده است.
 
شعبانی گفت: خواندن این کتاب خوب و خوشخوان را به کودکان و نوجوانان توصیه می‌کنم. در ضمن انتشارات خط خطی از کاغذهای مخصوصی برای چاپ این کتاب استفاده کرده و اظهار داشته که برای تولید این کاغذ هیچ درختی قطع نشده است و اقدام زیست محیطی این ناشر خوب قابل تقدیر است .

انتشارات خط‌خطی کتاب «سبیل شاه‌عباس» را با قیمت 95 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها