یکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
اجرا نشدن طرح عیدانه کتاب نارضایتی مخاطبان را به دنبال دارد

مدیر کتابفروشی شرق در اهواز گفت: اجرایی نشدن طرح عیدانه کتاب 97 موجب نارضایتی مخاطبان شده است.

منصور رئیسی نافچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، با اعلام این مطلب گفت: با توجه به پیگیری‌های مدیرعامل خانه کتاب برای تسویه طرح پیشین (پاییزه کتاب) به علت محقق نشدن این موضوع، عیدانه کتاب اجرا نمی‌شود.

وی یکی از طرح‌های قابل تحسین در طول 3 سال گذشته را برای کتابفروشی‌ها، طرح‌های حمایتی فصلی دانست و افزود: این طرح‌ها از سوی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و موسسه خانه کتاب با پرداخت مستقیم یارانه به کتابفروشان اجرایی شد که موجب رونق فروش و اشتیاق خریداران کتاب شد.

مدیر کتابفروشی شرق با اشاره به مشکلات کتابفروشان در سال 97 نسبت به سال گذشته، توضیح داد: به علت شرایط خاص اقتصادی حاکم بر کشور و رشد چندبرابری قیمت کاغذ و به دنبال آن افزایش قیمت کتاب، کتابفروشان بیشتر از اصناف دیگر دچار ضرر و زیان شدند.

رئیسی با بیان اینکه تنها سرمایه کتابفروش کتاب‌های موجودش است، تصریح کرد: پس از فروش نسخه‌های موجود در کتابفروشی‌ها با همان قیمت ثابت و کاهش قدرت خرید، جایگزینی کتاب‌ها آسیب جدی را به کتابفروشان وارد کرد.

مدیر کتابفروشی شرق اهواز ادامه داد: افزایش قیمت کتاب موجب کم شدن قدرت خرید علاقه مندان و حذف کتاب از سبد خرید خانواده‌های می‌شود و در این بین فروش مستقیم ناشران و نبود رعایت الگوی صحیح زنجیره فروش کتاب، نمایشگاه‌های بی‌کیفیت با تخفیف کاذب و کپی غیرمجاز کتاب به صورت فیزیکی و مجازی و محاسبه تعرفه‌های مصرفی همچون برفق ، عوارض و ... با دیگر اصناف از جمله عوامل متعدد در این زمینه است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان ذی‌ربط در سال آینده بتوانیم برای گسترش فرهنگ کتابخوانی از این بحران‌ها به سلامت عبور کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها