چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
مجموعه آثار آیت‌الله آصفی به صورت دیجیتال منتشر شد

نسخه دیجیتال مجموعه آثار آیت‌الله علامه محمدمهدی آصفی از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) در قم، تولید و عرضه شد.

محمدحسین اصلانی مدیر اداره بازاریابی خدمات فرهنگی این مرکز با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: این نرم‌افزار متن 145 عنوان کتاب در 170 جلد از آثار علامه محمدمهدی آصفی به زبان عربی، موجود است.

وی افزود: محتوای علمی این نرم‌افزار، موضوعاتی مانند تفسیر و علوم قرآن، فقه، حدیث، عقاید و معارف اسلامی، تاریخ، سیاست، علوم اجتماعی و اقتصادی را تشکیل می‌دهد.

مدیر اداره بازاریابی خدمات فرهنگی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) به برخی از کتب ارائه شده در این نرم‌افزار اشاره کرد و افزود: فی رحاب القرآن (14 جلد)‏، فی رحاب عاشوراء، المشروع السیاسی لأهل البیت(ع) بعد واقعة الطف (2 جلد)، الامام زین العابدین علی‌بن‌الحسین(علیهما السلام)‏ (2 جلد)، المدخل إلی الإمامة (2 جلد)، الشعائر والشعارات الحسینیة (2 جلد)، الموت الأخضر (2 جلد) از جمله کتاب‌های ارائه شده در این نرم‌افزار است.

اصلانی ادامه داد: ارائه تصاویر مرتبط با آیت‌الله علامه محمدمهدی آصفی در بخش نگارخانه، ارائه متن کامل قرآن کریم به همراه ترجمه، ارائه چنددوره لغت‌نامه معتبر نیز از دیگر امکانات این ثر است.

با اشاره به قابلیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار بیان کرد: جستجو به روش‌‌های گوناگون در الفاظ و عبارات متن و فهرست كتاب‌‌های برنامه، قابلیت مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، دسترسی به متن قرآن کریم، ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت‌نامه و نیز امکان یادداشت برداری از جمله قابلیت‌های پژوهشی این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها