سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
تلاش خانه کتاب برای تحقق عدالت فرهنگی با نگاه ویژه به استان‌های کم‌برخوردار

مدیرعامل موسسه خانه کتاب گفت: استان‌های کم برخوردار برای تقویت بیشتر در حوزه‌های فرهنگی به ویژه حوزه فرهنگ مکتوب، نیاز به حمایت جدی‌تری دارند.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل خانه کتاب ظهر امروز سه‌شنبه 7 اسفند در حاشیه افتتاح دفتر نمایندگی خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم در در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایبنا در قم، در پاسخ به رویکرد خانه کتاب نسبت به فعالیت و تقویت شعب استانی گفت: در برنامه‌ای که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس ارائه کرده است، چند رویکرد وجود دارد که نگاه جدی به استان‌ها با شعار تهران همه‌ی ایران نیست، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های این برنامه است.
 
وی با بیان اینکه خانه کتاب در راستای اجرای این برنامه و تحقق شعار یادشده، افتتاح شعب استانی خبرگزاری کتاب ایران برای مطرح کردن فرهنگ مکتوب استان‌ها در سطح ملی را بر عهده گرفته است، افزود: در استان‌ها حوزه‌های مختلفی از قبیل نشر، اهل قم، کتاب فروشی‌ها و ... وجود دارد که خبرگزاری کتاب ایران می‌تواند در انعکاس آن‌ها نقش بسزایی ایفا کند.
 
مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد: نکته بعدی که ما در دستور کار قرار دادیم، برنامه‌های «عصر کتاب» است که قبلاً در سطح تهران برگزار می‌شد. با همین رویکرد ما این برنامه را در قالب برنامه‌های عصر کتاب استانی گسترش دادیم که اولین برنامه عصر کتاب در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد و دومین برنامه هم 16 اسفند در شهر بجنورد برگزار می‌شود که در آن، از سه شخصیت در حوزه فرهنگ مکتوب استان خراسان شمالی تجلیل خواهیم کرد.
 
حسینی‌پور با تاکید بر حمایت از استان‌های کم‌برخوردار بیان کرد: ترجیح ما این است که در راستای بسط عدالت فرهنگی، بیشتر استان‌های کم‌برخوردار را ببینیم؛ چرا که این استان‌ها برای تقویت بیشتر به چنین برنامه‌هایی نیاز دارند.
 
وی گفت: با همین رویکرد در طرح‌های فصلی باز نگاه به استان‌ها مورد توجه بود و در تامین اعتبار کتابفروشی‌ها هم ابتدا استان‌ها را دیدیم. بر همین اساس تاکنون آغاز طرح‌های فصلی چند روز زودتر از تهران صورت گرفته است.
 
مدیرعامل خانه کتاب در پایان به ظرفیت‌های استان قم اشاره کرد و یادآور شد: استان قم در حوزه فرهنگ مکتوب بعد از تهران در تعداد ناشران، کتابفروشان، کتابخانه‌ها و کتابخوانان رتبه دوم را داراست. بنابراین برنامه‌هایی را با قم آغاز کردیم که اولین برنامه افتتاح دفتر خبرگزاری کتاب است. در دو هفته گذشته برنامه تجلیل از مرحوم رمضانی به عنوان یکی از واقفین کتاب به کتابخانه آیت الله بروجردی در تهران برگزار کردیم و این برنامه‌ها را در قم نیز ادامه خواهیم داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها