شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
آغاز واگذاری زمین‌های شهرک چاپ قم به چاپخانه‌داران

بیش از 400 واحد صنفی فعال در حوزه چاپ استان قم مشغول هستند که تعداد زیادی از آن‌ها برای حضور در شهرک چاپ قم اعلام آمادگی کرده‌اند.

مجتبی محمودیان؛ رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: شهرک چاپ و نشر قم علی‌رغم عدم استقبال طی سال‌های گذشته، خوشبختانه امسال در رایزنی با نهادهای مختلف بار دیگر به چاپخانه‌داران برگشته است، به طوری که 50 درصد کل شهرک برای صنعت چاپ باز پس گرفته شد.
 
وی افزود: طی سال‌های اخیر بخش عمده‌ای از شهرک به بنکداران و سوهان‌پزان تعلق گرفته و سهم اهالی چاپ بسیار کم شده بود، اما در طرح جدید نقشه‌ها عوض شد، قطعه‌بندی‌ها تغییر کرد و شرایط چاپخانه‌داران از نظر قطعه‌بندی و سایز زمین‌ها متناسب‌تر شد. 
 
محمودیان با بیان اینکه در حال رایزنی با نهادهای مختلف هستیم، گفت: از بدو ثبت‌نام تاکنون 30 درصد زمین‌ها انتخاب و برای آن‌ها جواز تاسیس صادر شده است و تلاش داریم برای استفاده از نرخ سال97،  تا پایان امسال تمام زمین‌های موجود را به متقاضیان واگذار کنیم.
 
وی تاکید کرد: فضایی که اکنون برای شهرک چاپ قم در نظر گرفته شده است حدود 60 هکتار است و در صورت استقبال اهالی چاپ از شهرک و واگذاری تمام زمین‌ها تا پایان امسال، زمین‌های جدیدی قطعه‌بندی خواهد شد. 
 
محمودیان با اشاره به حضور400 عضو در اتحادیه چاپخانه‌داران قم، توضیح داد: 25 رسته در زیرمجموعه اتحادیه هستند که چاپخانه‌داران، لیتوگرافان، صحافان و سایر صنایع وابسته را شامل می‌شود.
 
شهرک چاپ قم در فاصله شش کیلومتری شهر قم قرار دارد.
 
 
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها