یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بدون حضور پُست شدنی نبود

مدیرکل پُست استان خراسان رضوی گفت: همکاری اخیر صورت گرفته پست در ارسال مرسولات و بسته‌های پستی نمایشگاه مجازی کتاب، یک رویداد فرهنگی محسوب می‌شود.

سید احمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی اعلام کرد: در بازه زمانی نمایشگاه مجازی کتاب تهران تعداد 52 هزار و 446 مرسوله محتوی کتاب در سراسر استان خراسان رضوی توزیع شد.

مدیرکل پُست استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در این مدت 18 هزار و 484 مرسوله از سوی ناشران، پذیرش و به مقاصد مختلف ارسال شد.

موسوی یادآور شد: از تعداد کل مرسولات حاوی کتاب، 476 مرسوله به‌دلیل عدم حضور مشتری در باجه‌های معطله، نگهداری می‌شود و مابقی تحویل داده شده است.

مدیرکل پست استان خراسان رضوی گفت: شهرستان‌های سبزوار و تربت حیدریه در این استان پس از مشهد بیشترین مرسوله را در قبول مرسولات از ناشران داشتند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بدون حضور پست انجام نمی‌گرفت، افزود: شبکه پست کشور با همکاری در این رویداد باعث ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شده و به عبارتی عدالت فرهنگی بر جامعه حکمفرما شده است.

موسوی ضمن قدردانی از زحمات شبانه‌روزی کارکنان پست استان عنوان کرد: ترافیک بسته‌های پستی با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های آن افزایش یافته است و کارکنان پست بدون وقفه به خدمت‌رسانی ادامه می‌دهند و هیچ خللی در توزیع مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب صورت نگرفته است.

افزایش 100 درصدی ترافیک امانات پستی نسبت به سال قبل
مدیر کل پست استان خراسان رضوی گفت: با شیوع ویروس کرونا ترافیک امانات پستی نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش یافته است که کارکنان پست استان با فعالیت شبانه‌روزی اقدام به توزیع این مرسولات کرده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه مرسولات نمایشگاه مجازی کتاب در اولویت توزیع قرار گرفتند، افزود: ناشران کتاب و مردم که در این نمایشگاه مشارکت داشتند، از خدمت رسانی پست اعلام رضایت کردند.

موسوی گفت: نمایشگاه کتاب در سال جاری که به صورت مجازی برگزار شد، علاوه بر تسریع خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگی، هزینه‌های مردم و ناشران را نیز کاهش داد.

مدیرکل پست خراسان رضوی تاکید کرد: پست در نمایشگاه مجازی غرفه‌ای مشابه نمایشگاه فیزیکی برپا کرده بود و در پایان هر روز کاری کتاب‌های فروخته شده جهت ارسال به مشتریان از طریق این غرفه رهسپار می‌شدند.

وی عنوان کرد: در جریان نمایشگاه مجازی کتاب، شرکت پست پا به پای ناشران خدمت‌رسانی کرد و این موفقیت، برگی زرین را به افتخارات شرکت ملی پست اضافه کرد و تجربه نشان داده که در شرایط فعلی استقبال مردم از خریدهای آنلاین رو به افزایش بوده و این مسیر روندی صعودی در پیش گرفته است.

موسوی ابراز کرد: با توسعه فضای تجزیه، مبادلات و استفاده از ظرفیت حمل‌ونقل ریلی گام‌های موثری در افزایش کیفیت خدمات و تسریع در خدمت‌رسانی برداشته شده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا در سال جاری تعرفه‌های پست تغییری داشته است یا خیر؟ عنوان کرد: در سال 1399 هیچگونه افزایش تعرفه‌ای در قبول مرسولات نداشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها