جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
درخواست تعاونی‌ لیتوگرافان در زمینه تامین زینک

مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگرافان با اشاره به کمبود زینک و مشکلات واردات آن به کشور گفت: به دلیل مشکل تامین زینک، ماه‌‌ها است که برای دریافت ارز در نوبت هستیم، در این زمینه تعاونی‌های تخصصی مصرف‌کننده زینک در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پیگیری حل مشکلات این حوزع شدند.

غلامرضا شجاع؛ مدیر عامل شرکت تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: نباید فراموش کرد که زینک در داخل کشور تولید نمی‌شود و شدیداً با کمبود و گرانی لجام گسیخته آن مواجه هستیم و بیش از 3 ماه است که تنها تعاونی تخصصی حوزه صنعت چاپ در ارتباط با واردات زینک افست اقدام کرده است.
 
وی افزود:‌ در این میان متاسفانه واردکنندگانی که با ارز نیما اقدام به واردات کرده‌اند بدون نظارت سازمان حمایت و تعزیرات با هر قیمتی که می‌خواهند این زینک‌ها را می‌فروشند و هیچ‌گونه نظارتی بر عملکرد آن‌ها وجود ندارد.
 
شجاع با اشاره به اقدامات این تعاونی مبنی بر دریافت ارز برای واردات زینک، گفت: پس از همه اقدامات قانونی در نوبت دریافت ارز از بانک مرکزی هستیم که فقط یک میلیون یورو است، در این میان بیش از 85 درصد محصولات فرهنگی، مطبوعاتی، بسته‌بندی، مواد غذایی، دارویی و بهداشتی برای چاپ نیازمند زینک افست با تعرفه شماره 37013010 هستند.
 
وی تاکید کرد: در این زمینه سه تعاونی شامل شرکت تعاونی مطبوعات کشور، شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران و شرکت تعاونی لیتوگرافان در نامه‌ای به رضا رحمانی؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت و سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مشکلات واردات زینک توضیح داده‌ایم و خواستار رایزنی این وزارتخانه‌ها با بانک مرکزی برای دریافت ارز شده‌ایم تا دستورات لازم برای پیگیری و تخصیص ارز صادر شود و بتوانیم زینک مورد نیاز صنعت چاپ را تامین کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها