یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
کارگاه راه‌های ورود به بازار جهانی کتاب 28 آبان برگزار می‌شود

کارگاه آموزشی راه‌های ورود به بازار جهانی کتاب دوشنبه 28آبان هم‌زمان با ششمین روز بیست‌و‌ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

علی فریدونی؛ مدیرکل مجامع و تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: کارگاه آموزشی راه‌های ورود به بازار جهانی کتاب، صبح روز دوشنبه 28 آبان با حضور جمعی از کارشناسان و دست‌اندرکاران حوزه نشر، همچنین ناشران، نویسندگان و مترجمان برگزار خواهد شد.
 
وی افزود: قرار است در این کارگاه علاوه بر معرفی طرح گرنت، راه‌های ورود به بازار جهانی نشر شامل نحوه فروش رایت، عقد قرارداد با ناشران داخلی و خارجی، تعریف بازار جهانی نشر، بایدهای ورود به بازارهای جهانی نشر و شیوه‌های پیدا کردن ناشر و معرفی آثار در بازارهای جهانی نشر ارائه شود.
 
فریدونی با اشاره به دیگر موضوعات این کارگاه آموزشی، توضیح داد: توضیحاتی درباره اسناد حقوقی رایج در بازارهای جهانی نشر، امتیازات حضور فعال در بازارهای جهانی نشر(طرح گرنت) و حمایت از ناشران داخلی و خارجی از دیگر مباحثی است که در این کارگاه به آن می‌پردازیم.
 
وی همچنین درباره سخنرانان این کارگاه، گفت: محمود آموزگار؛ رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، علی عسگری؛ کارشناس نشر بین‌المللی و مجید جعفری‌اقدم؛ کارشناس نشر از سخنرانان این برنامه خواهند بود. همچنین 45 ناشر، نویسنده و مترجم در حوزه‌های مختلف ادبیات داستانی و غیرداستانی، کودک و نوجوان، علوم انسانی نیز از مباحث کارگاه استفاده خواهند کرد.
 
فریدونی تاکید کرد: قرار است در پایان این کارگاه، به شرکت‌کنندگان از سوی دبیرخانه حمایت از ترجمه و نشر ایرانی در بازارهای جهانی، گواهینامه حضور اعطا شود.
 
کارگاه آموزشی راه‌های ورود به بازار جهانی کتاب دوشنبه 28 آبان از ساعت 9 تا 12 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برپا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها