دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
«یک قمقمه دریا» تا «ضمانت‌نامه آهو»

انتشارات آستان قدس رضوی تاکنون 99 عنوان کتاب بزرگسال و 20 عنوان کتاب کودک با موضوع امام رضا (ع) منتشر کرده که 27 عنوان از این کتاب‌ها از ابتدای سال جاری روانه بازار نشر شده‌اند.

حسین سعیدی، مدیرعامل به‌نشر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به چاپ و انتشار 119 عنوان کتاب رضوی از سوی این انتشارات، بیان کرد: تاکنون 99 عنوان کتاب با موضوع امام رضا (ع) و سیره رضوی برای گروه سنی بزرگسال از سوی به‌نشر به چاپ رسیده که این کتاب ها با محوریت امام رضا (ع) و با موضوعات سنت، سیره و فرهنگ رضوی برای گروه دسته‌بندی شده است.
 
وی افزود: زندگینامه، سیره رضوی، آموزه‌های اخلاقی، شعر رضوی، آداب و فرهنگ زائر و زیارت، سبک زندگی، آشنایی با اماکن متبرکه و کتاب‌شناسی رضوی، ریزموضوعات این عناوین را تشکیل می‌دهند. محمد حکیمی، جواد محدثی، علی باقرزاده(بقا)، مدیر شانه‌چی، مهدی غلامعلی، بزرگ عالم‌زاده، سید محمد سادات اخوی، مظفر سالاری، هادی زاهدی و سعید تشکری از نویسندگان شاخص کشور هستند که نگارش برخی از این آثار را برعهده داشته‌اند.
 
مدیرعامل به‌نشر درباره کتاب‌های منتشر شده با موضوع رضوی در سال 97 نیز گفت: از ابتدای امسال، 27 عنوان کتاب رضوی،‌ از سوی انتشارات آستان قدس رضوی راهی بازار نشر شده که از آن‌جمله می‌توان به «ضمانت‌نامه آهو» نوشته رضا دبیری‌نژاد، «یک قمقمه دریا» اثر محمدهادی زاهدی، «قصه‌های آمین» تالیف سعید تشکری، «در سال‌های دور» به قلم حسن احمدی، «در جستجوی خورشید» اثر مهدی غلامعلی، «دعبل و زلفا» نوشته مظفر سالاری و مجموعه «آهوانه‌ها» اثر سید محمد سادات اخوی اشاره کرد.
 
سعیدی با اشاره به فعالیت گسترده و متنوع انتشارات آستان قدس رضوی در حوزه کتاب‌های فرهنگی و مذهبی به‌عنوان بزرگترین ناشر شرق کشور، ادامه داد: بیش از 20 عنوان کتاب برای گروه سنی بزرگسالان نیز در دست تولید قرار دارد. همچنین در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان با موضوع امام رضا (ع)، تاکنون بیش از 20 عنوان کتاب از سوی به‌نشر منتشر شده که «اعترافات غلامان»، «بیدارم کن» و «راز آن بوی شگفت» از آن‌جمله‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها