شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۳
همایش حقوق نشر در هفته کتاب برگزار می‌شود

همایش حقوق نشر ۲۹ آبان و همزمان با بیست‌وششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به همت انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی برگزار می‌شود.

سیدعباس حسینی‌نیک؛ مدیرعامل انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: در همایش حقوق نشر که در هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، مقامات فرهنگی دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضایی حضور دارند. همچنین تعاملی با انجمن‌های صنفی پدیدآورندگان کتاب شامل ناشران، نویسندگان، مترجمان، تصویرگران و ویراستاران انجام شده است که در این همایش حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه همایش با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات برگزار می‌شود، افزود: علاوه بر سخنرانی مقامات و شخصیت‌های دولتی و حقوقی، جلسه‌ای تخصصی از ساعت ۹ تا ۱۲ سه‌شنبه ۲۹آبان با موضوع نقد و بررسی لایحه حقوق مالکیت ادبی و هنری برگزار می‌شود.
 
حسینی‌نیک ادامه داد: در این نشست‌های تخصصی دست‌اندرکاران و ذی‌نفع‌های بخش‌های مختلف حوزه‌های فرهنگی و کارشناسان این حوزه برای بررسی موضوعات حضور خواهند داشت.
 
وی با اشاره به جلسه تخصصی بعدازظهر همایش توضیح داد: این جلسه که از ساعت ۱۴ تا ۱۷ برگزار می‌شود، به نقد و بررسی قوانین جاری کشور در حوزه حقوق نشر و آیین دادرسی در این حوزه اختصاص دارد و حقوق‌دانان و مقامات قضایی از دادسرای فرهنگ و رسانه در آن حضور خواهند داشت.  
 
حسینی‌نیک تاکید کرد: همچنین با توجه به ایام اخیر که بحث قاچاق کتاب مطرح است، در این جلسه درباره روش اعمال قانون با توجه به اتفاقات و قوانین موجود بحث خواهد شد تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.
 
وی با بیان اینکه این همایش کاملا علمی، تخصصی و کاربردی است، گفت: ما تلاش می‌کنیم در طول سال این جلسات تخصصی را به صورت ماهانه ادامه دهیم که تا سال آینده ادامه داشته باشد و بتوانیم موضوعاتی مثل تکثیرهای غیرقانونی، حقوق نشر الکترونیک، کتاب صوتی و .. را نیز در سال‌های آینده پیگیری کنیم.
 
همایش حقوق نشر سه‌شنبه ۲۹ آبان از ساعت ۹ تا ۱۷ در پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها