سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
راه اندازی جام باشگاه‌های کتابخوانی توسط کودکان اتباع در شهر یزد

مدیرعامل موسسه خیریه «بانوی یاری‌گر» یزد از برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی توسط کودکان اتباع در شهر یزد توسط این موسسه خیریه خبر داد.

ملوک بهجتی‌اردکانی (مدیرعامل موسسه خیریه «بانوی یاری‌گر») در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد گفت: در بسیاری از استان‌های کشور از جمله استان یزد میزان حضور مهاجرین از کشورهای همسایه قابل توجه است و قطعا این افراد هم در راستای گسترش عدالت فرهنگی حق بهره‌مندی از امکانات و مشارکت در طرح‌های فرهنگی را دارا هستند.

وی افزود: موسسه خیریه «بانوی یاری‌گر» یزد اقدام به ثبت چند باشگاه کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان اتباع کرده است تا از این طریق بتواند با بهره‌مندی از کتاب و کتابخوانی آموزش‌های لازم را به آنها بدهد.
مدیرعامل موسسه خیریه «بانوی یاری‌گر» یزد خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ما در این مرکز برای کودکان کار و خیابانی، اتباع است که برای هر کدام برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به کتابخوانی اشاره کرد.

بهجتی تصریح کرد: در این راستا یک سری برنامه کتابخوانی با موضوعات کودکانه و نیازهای آن‌ها برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم بیشتر این بچه‌ها را با فضای کتاب و کتابخوانی آشنا کنیم.
 
وی افزود: برگزاری برنامه‌های قصه‌گویی بر اساس افکار کودکان حاضر، برگزاری نمایش بر اساس قصه‌های کتاب، کارهای دستی از جمله برنامه‌های این طرح هستند.

مدیرعامل موسسه خیریه «بانوی یاریگر» یزد تصریح کرد: ما سعی کرده‌ایم تا بچه‌ها به دور از فضای مجازی و بسیاری از مشکلات در زمینه کتاب فعال شوند و با این فضا آشنا شوند و از این طریق نیز مهارت‌های زندگی را کسب کنند.

بهجتی ادامه داد: در این زمینه برای بهتر شدن شرایط این باشگاه‌ها از ادارات مختلف نیز درخواست حضور می‌کنیم تا آنها نیز بتوانند در فرهنگ‌سازی توسط کودکان برنامه‌های خود را اجرا کنند.
وی ادامه داد: ما در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی در اتباع نیز  خوانش کتاب‌هایی با موضوعات بهداشتی را دنبال می‌کنیم تا این مشکل نیز با توجه به فرهنگ و فضاسازی ایرانی و بایدها و نبایدها حل شود و فرهنگ‌سازی در آنها نیز از کودکی آغاز شود.

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۵۰ نفر ما در موسسه خود عضو کودک داریم که به صورت فعال حضور پیدا می‌کنند و خانواده‌های آ‌ن‌ها نیز در کنار کودکانشان حضور دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها