دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
هیات تجاری چاپ ایران در نمایشگاه هند 2018 شرکت می‌کند

هیات تجاری شامل جمعی از صادرکنندگان صنعت چاپ کشور به نمایشگاه چاپ و لبیبل هند 2018 حضور دارد، بررسی راهکارهای توسعه صادرات خدمات چاپی و واردات کالاهای مورد نیاز از جمله مسائلی است که در این سفر پیگیری می‌شود.

بابک عابدین؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: نمایشگاه هندوستان برای ما جنبه تجاری دارد و امروز که کشور در شرایط دشوار اقتصادی تامین مواد اولیه و قطعات و ماشین‌آلات صنعت چاپ است، حضور در این نمایشگاه می‌تواند برای ما مثمرثمر باشد.
 
وی افزود: علاوه بر مشکلات و مسائل فنی، موضوعاتی مثل مسائل بانکی و انتقال ارز نیز با مشکلات جدی روبه‌رو شده است و از آنجایی که هندوستان با ایران نزدیکی بیشتری دارد، می‌‌توانیم در زمینه صادرات خدمات چاپی و واردات کالاهای مورد نیاز با این کشور رایزنی داشته باشیم.
 
عابدین با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و تامین مواد اولیه صنعت چاپ را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است، گفت: ما با حضور در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و لیبل در شرق آسیا به شمار می‌آید، تلاش می‌کنیم راهکارهای روابط تجاری و کارهای اقتصادی خود را توسعه دهیم.
 
وی تاکید کرد: با حضور در این نمایشگاه می‌توانیم از آخرین فن‌آوری‌های در حال رشد چاپ مطلع شویم، همچنین آشنایی با فن‌آوری‌های هوشمند در این صنعت از دیگر دستاوردهای آن به شمار می‌آید و معتقدم «لیبل اکسپو» هند فرصتی مغتنم برای صنعتگران چاپ و بسته‌بندی ایران است.
 
عابدین با بیان اینکه شعار نمایشگاه «چاپ و بسته‌بندی با سرعت نور» است، توضیح داد: با ورود پرتغالی‌ها به شبه‌قاره هند در قرن شانزدهم میلادی، صنعت چاپ به این سرزمین وارد شد و از دلایل انتقال این صنعت به شبه‌قاره هند، انجام امور تبلیغی مبلغان مسیحی بود و به این ترتیب، تولید و انتشار کتاب‌های تبلیغی مسیحی به زبان‌های محلی شبه‌قاره هند از جمله نخستین اقدامات در این عرصه به شمار می‌آمد.
 
نمایشگاه چاپ و لیبل هند، اول تا چهارم آذر در شهر دهلی‌نو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها