جمعه ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
​راه‌اندازی شعبه دوم فروشگاه کتاب «دنیای ماه پیشونی»

محمدرضا توکل صدیقی از تجهیز و راه‌اندازی شعبه دوم فروشگاه کتاب «دنیای ماه پیشونی» در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: این شهر به شدت از فرصت دسترسی به کتاب‌های عمومی و به ویژه در حوزه کودک و نوجوان محروم است و تاسیس این‌گونه فروشگاه‌های بزرگ می‌تواند به رشد و توسعه کتاب کودک کمک شایانی کند.

محمدرضا توکل صدیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از تجهیز و راه اندازی شعبه دوم فروشگاه‌های «دنیای ماه پیشونی» خبر داد و گفت: باتوجه به کمبود قابل توجهی که در حوزه ویترین کتاب مخصوصا کتاب کودک وجود دارد تاسیس این‌گونه فروشگاه‌های بزرگ می‌تواند به رشد و توسعه کتاب کودک کمک شایانی کند.
 
رئیس هیات مدیره شرکت دنیای ماه‌پیشونی، با اشاره به اینکه اغلب کتابفروشی‌ها ویترینی برای کتاب کودک ندارند و اگر هم داشته باشند فقط 10 تا 15 درصد ویترین خود را به این آثار اختصاص می‌دهند، افزود: با عرضه 27 هزارعنوان کتاب از 290 ناشر کودک و نوجوان در فروشگاه بزرگ ماه‌پیشونی، مردم قدرت انتخاب گسترده‌تر و متنوع‌تری دارند که سبب ایجاد رغبت بیشتر برای حضور مردم می‌َشود و در جلب رضایت آن‌ها موثر است.
 
وی یادآور شد: بعد از تاسیس و راه‌اندازی فروشگاه ماه‌پیشونی در باغ کتاب تهران، بخش قابل توجهی از  فروش ما به کتاب‌های کودک و نوجوان اختصاص پیدا کرده و سبب شده بسیاری از کتاب‌های کودکی که بجز فرصت 11 روزه نمایشگاه کتاب تهران، در طول سال دیده نمی‌شوند و جایگاهی در ویترین کتابفروشی‌ها ندارند فرصتی پیدا کنند و در معرض دید مردم قرار گیرند.

توکل صدیقی درباره شعبه دوم فروشگاه‌های دنیای ماه‌پیشونی توضیح داد: با توجه به استقبال زیاد مردم از فروشگاه ماه‌پیشونی در باغ کتاب تهران که بیش از تصور ما بود تصمیم گرفتیم شعبه دوم فروشگاه‌های «دنیای ماه پیشونی» را راه‌اندازی کنیم. قرارداد اجاره محل فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی ماه پیشونی در منطقه محروم از ویترین کتاب و فرصت‌های فرهنگی یعنی شهر بندرعباس در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ بسته شد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت دنیای ماه‌پیشونی افزود: این محل در بازار بزرگ هرمزگان (مگامال) با وسعت ۲۰۶۰ متر مربع و در دو طبقه، قرار دارد که در آینده نزدیک افتتاح و به عنوان یک مرکز بزرگ عرضه کتاب و محصولات فرهنگی با عرضه بیش از ۲۵ هزار عنوان کتاب، به ویژه کتاب کودک و نوجوان در استان هرمزگان و حتی در کشور متولد شود.
 
وی در ادامه توضیح داد: پس از عقد قرارداد بهره‌برداری از بخش کودک و نوجوان باغ کتاب تهران که حاصل شرکت در یک مزایده قانونی بود و راه‌اندازی آن در مساحتی بالغ بر چهار هزار متر مربع و عرضه تمام کتاب‌های کودک و نوجوان همه ناشران کشور، هیئت مدیره شرکت تاسیس شعبه دوم را در شهر بندرعباس تصویب کرد.
 
 

به گفته مدیر انتشارات صابرین، کار طراحی داخلی و تفکیک و جانمایی بخش‌های کتاب کودک، نوجوان و بزرگسال، نوشت افزار، لوازم کمک آموزشی و سرگرمی، صنایع دستی، کافه کتاب و محل اجتماعات فرهنگی (لم‌کده‌ها) تا اردیبهشت ۹۷ نهایی و تصویب شد و عقد قرارداد با تامین کننده‌های قفسه‌های فلزی کتاب‌ها و سایر کالاها و بخش‌های مختلف فروشگاه تا خرداد ۹۷ به نتیجه رسید.
 
این ناشر با بیان اینکه عملیات اجرایی و تامین زیرساخت‌های برق، روشنایی، شبکه، دوربین‌های مداربسته، سازه های MDF و خرید رایانه‌ها و لوازم و تجهیزات فروشگاه از ابتدای تیرماه با جدیت آغاز شده، اظهار امیدواری کرد: در نیمه اول مهرماه کتاب و دیگر کالاها تامین و عملیات ثبت در سیستم و چیدمان آنها در دستور کار قرار گیرد.
 
توکل صدیقی هدف شرکت توسعه محصولات فرهنگی و هنری دنیای ماه پیشونی که با مشارکت قریب ۷۰ ناشر حوزه کتاب کودک و نوجوان تشکیل شده است، را توسعه ویترین کتاب و محصولات فرهنگی به ویژه برای کودکان و نوجوانان عنوان و جهت عرضه آثار منتشر شده همه ناشران کتاب کودک در سراسر کشور اعلام آمادگی کرد.
 
رئیس هیات مدیره شرکت دنیای ماه‌پیشونی، این امکان را فرصت بی‌نظیری دانست که در حوزه کتاب کودک ایجاد شده است چراکه هیچ کتابفروشی در سطح کشور وجود ندارد که بتواند پاسخگوی چنین نیازی باشد.
 
 

به گفته توکل صدیقی، شهر بندرعباس به شدت از فرصت دسترسی به کتاب‌های عمومی و به ویژه کودکان و نوجوانان محروم است و تاسیس چنین فروشگاهی می‌تواند به فرصتی برای مردم این شهر برای دسترسی به کتاب و محصولات فرهنگی و نیز برگزاری رویدادها و نشست‌های فرهنگی به منظور ارتقای فرهنگ کتابخوانی تبدیل شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها