جمعه ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
قدر پیشکسوتان را تا در قید حیات هستند بدانیم

مدیرعامل موسسه خانه کتاب در پی درگذشت اسماعیل دمیرچی، بیان کرد: قدر بزرگان و پیشکسوتان حوزه‌های مختلف را تا زمانی که در قید حیات هستند بدانیم و از خدمات ‌آن‌ها تجلیل کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نیکنام حسینی‌پور؛ مدیرعامل موسسه خانه کتاب، با اشاره به اینکه این چهره فقید، بر گردن حوزه چاپ و نشر کشور حق داشت، گفت: باید قدر بزرگان و پیشکسوتان حوزه‌های مختلف را بیشتر بدانیم و تا زمانی که در قید حیات هستند، از آن‌ها تجلیل و قدردانی کنیم. در این راستا سلسله برنامه‌های «عصر کتاب» چندسالی است که در موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود. اسفندماه 1395 در هشتمین برنامه «عصر کتاب» از سال‌ها خدمات اسماعیل دمیرچی در این عرصه تجلیل شد.
 
حسینی‌پور با بیان اینکه دمیرچی از شخصیت‌هایی بود که در حوزه چاپ و به‌ویژه راه‌اندازی موزه چاپ ایران، تعصب و همت والایی داشت، افزود: ایشان چندین سال با همکاری خانه کتاب، پیگیر راه‌اندازی موزه چاپ بوده و مجموعه‌ای از اسناد و سوابق مرتبط با آن‌را جمع‌آوری کرده بود. در جریان چندین دیداری که با مرحوم دمیرچی در خانه کتاب داشتیم، با موافقت مهرزاد دانش، مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقرر شد این کتاب با همکاری موسسه خانه کتاب چاپ و منتشر شود.
 
مدیرعامل موسسه خانه کتاب، در اینباره توضیح داد: هفته گذشته در جلسه هم‌اندیشی درباره نحوه چاپ این کتاب، تصمیم گرفته شد که کتاب در قطع وزیری منتشر شود و بنا بود از خود مرحوم دمیرچی نیز در این زمینه نظرخواهی شود که متاسفانه عمرشان به دنیا نبود. سعی می‌کنیم تا مراسم چهلمین روز درگذشت این زنده‌یاد، کتاب را با مقدمه‌‌هایی از اداره‌کل چاپ و موسسه خانه کتاب به چاپ برسانیم.
 
وی همچنین درباره مجموعه تاریخ شفاهی نشر نیز که بخشی از آن به این چهره فقید صنعت چاپ و نشر اختصاص دارد، گفت: اساس کار ما در این مجموعه بر این است که به همه زوایا و بخش‌های صنعت نشر ازجمله چاپخانه‌داران، ناشران، کتابفروشان، ویراستاران و صحافان توجه شود. یکی از بخش‌ها نیز حروفچینی است که در این حوزه با مرحوم اسماعیل دمیرچی چندین ساعت گفت‌وگو صورت گرفت. آماده‌سازی و تدوین این مجموعه را محمدهاشم اکبریانی برعهده دارد.
 
حسینی‌پور در پایان تصریح کرد: سعی داریم این مجموعه را نیز تا هفته کتاب سال جاری یا نهایتا دهه مبارک فجر به چاپ برسانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط