دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
طرح‌های ترویجی سرانه مطالعه را افزایش داده است

منجزی، یکی از نشانه‌های ارتقاء جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی را افزایش مشارکت طیف‌های مختلف مردمی دانست و گفت: آسیب‌شناسی و میزان تاثیر‌گذاری این جشنواره بعد از انتشار فراخوان دوره جدید بررسی می‌شود.

فرمهر منجزی؛ دبیر پنجمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره برگزاری این دوره بیان کرد: فراخوان این دوره از جشنواره 10 مرداد‌‌ماه در سراسر کشور و همچنین شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. مروجان تا 31 شهریور برای ارسال آثار به همراه مستندات فرصت دارند. برگزیدگان این جشنواره نیز آبان‌ماه معرفی می‌شوند.
 
وی با اشاره به برگزاری نشست هم‌اندیشی برگزاری پنجمین دوره جشنواره مروجان کتاب‌خوانی افزود: این نشست با هدف شناسایی طرح‌های نو برای برگزاری متفاوت این رویداد فرهنگی برگزار شد. امسال فراخوان زودتر از دوره‌های قبل منتشر شد تا علاقه‌مندان و مروجان برای ارسال آثار خود فرصت داشته باشند.
 
منجزی افزود: از دیگر رویکرد‌های جدید، تهیه و انتشار فیلم‌های آموزشی درباره شیوه‌های تکمیل فرم‌های اعلام حضور در جشنواره است. آشنایی با مروجان دوره‌های پیشین و فعالیت‌‌های ترویجی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در این دوره پیگیری خواهد شد.
 
دبیر پنجمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی درباره برگزیدگان گفت: دوره‌های گذشته از هر 10 بخش یک تقدیری و یک برگزیده تجلیل شدند. جوایز نیز به احتمال زیاد همان جوایز سال گذشته است اما اگر موفق به جذب حامی شویم جوایز نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
 
وی درباره تاثیر برگزاری چهار دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی بیان کرد: آسیب‌شناسی و میزان تاثیر‌گذاری این جشنواره‌ بعد از انتشار فراخوان دوره جدید بررسی می‌شود اما یکی از نتایج برگزاری این جشنواره افزایش تعداد مروجان است. جشنواره‌‌های مختلف از‌جمله پایتخت کتاب ایران، روستا‌ها و شهر‌های دوستدار کتاب و همچنین باشگاه‌های کتاب‌خوانی موجب شده تا آمار کتاب‌خوانی افزایش پیدا کند.    
 
به گفته وی، طیف‌های مختلف از‌جمله راننده تاکسی، آرایشگر، معلم و دانشجو طی چند دوره گذشته در جشنواره مروجان کتابخوانی مشارکت داشته‌اند.  
 
دبیر پنجمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی بیشتر از طریق انواع رسانه‌ها، مهم‌ترین و موثر‌ترین راه برای افزایش مشارکت علاقه‌مندان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها