یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱
بلقیس سلیمانی:«هشتِ پیانیست» یکی از کارهای خوب زمان حاضر است

بلقیس سلیمانی می‌گوید: «هشتِ پیانیست» را قبل از چاپ آن خواندم. کتاب تغییراتی داشته است، اما از همان متنی که خواندم می‌توانم بگویم که این اثر یکی از کارهای خوب زمان حاضر است.

بلقیس سلیمانی درباره تازه‌ترین اثر مهدی بهرامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «هشتِ پیانیست» را خیلی قبل‌تر از این و قبل از چاپ خواندم. از همان متنی که خواندم می‌توانم بگویم که این اثر یکی از کارهای خوب زمان حاضر است.  من مهدی بهرامی را خیلی وقت است که می‌شناسم و نثر او را می‌پسندم. «هشتِ پیانیست» دقیقا مانند اثر قبلی بهرامی کار خوبی است و ساختار روایتی شبیه به هم دارد.
 
وی درباره ویژگی کارهای مهدی بهرامی اظهار کرد: اصولا آثار بهرامی کتاب‌هایی هستند که خواننده سختگیر را به خودشان فرامی‌خوانند و همراه می‌کنند، بنابراین هر کسی نمی‌تواند مخاطب این آثار باشند. ساختمان‌های پیچیده‌ای دارند هم از نظر ساختار و فرم هم از جهت نوع نگاهی که به ماجراها، رخدادها و آدم‌ها دارند.
 
سلیمانی در ادامه به وجه تمایز سبک و آثار بهرامی با دیگر نویسندگان هم‌دوره خود اشاره کرد و گفت: مهدی بهرامی جسارت خاصی در استفاده از فرم‌های جدید دارد، فرم‌هایی که قبلا از آن استفاده نشده است. نگاه او به پدیده‌ها، وقایع و حتی آدم‌ها نگاهی خاص است که قبلا کسی به آن نپرداخته است. در واقع به نظر می‌رسد بهرامی دغدغه این را دارد که کتاب‌هایی بنویسد و عرضه کند که به گونه‌ای خاص باشد و به نوعی می‌خواهد ادامه آدم‌هایی باشد که تاس ادبیات داستانی ایران را می‌سازند. یعنی خیلی به مخاطب و اینکه کتابش فروش برود یا خیر اهمیتی نمی‌دهد ولی می‌خواهد به اثری بپردازد که در تاس ادبیات ایران ماندگار باشد. که به نظر من در این دو اثری که عرضه کرده موفق بوده است. به عقیده من بهرامی یکی از نویسندگان جدی ایران است و خیلی به او امیدوارم.
 
وی در پایان به نثر بهرامی هم اشاره کرد و افزود: نثر بهرامی نثر خوب و محکمی است که با روایت او متناسب است، یعنی به نظر من نثرش به نوعی با ساختار پیچیده روایت او در تقارن است. شاید همین مسئله خواندن کار را برای مخاطب عام سخت کند. به همین دلیل من اعتقاد دارم که اصلا مخاطب کارهای بهرامی لزوما همه عامه خوانندگان ادبیات داستانی ایران نیستند، بلکه سرآمدان هستند.
 
گفتنی است از مهدی بهرامی پیش از این رمانی به نام «گهواره مردگان» در نشر پیدایش منتشر شده بود و دومین اثر او، «هشتِ پیانیست»، به گفته خود نویسنده، قصه‌ای عاشقانه است که با گم‌شدن معشوق آغاز می‌شود. این کتاب قصه‌ شیفتگی و عشق انسان است.
 
چاپ دوم«هشتِ پیانیست» به قلم مهدی بهرامی از سوی نشر نیماژ در 240صفحه با شمارگان 1100 نسخه و بهای 25000 تومان به تازگی روانه بازار کتاب شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا کرمانی نژاد ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    مهدی بهرامی نویسنده خلاقی است و هشت پیانیست واقعا عالی است.
  • الهام مرادی ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
    کتابی را که خانم سلیمانی توصیه کند باید خواند.
  • فخراسادات سهرابی ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
    هشت پیانیست رو حتما حتما باید دوبار خوند.فوق العاده هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها