یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
​ماجراهای ترکیدن لوله فاضلاب در باغ وحش

مجموعه سه جلدی «ماجراهای باغ وحش» نوشته آلن راسبریجر با ترجمه فرمهر منجزی از سوی انتشارات میچکا منتشر شد.

فرمهر منجزی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره مجموعه سه جلدی «ماجراهای باغ وحش» که به تازگی با ترجمه او از سوی انتشارات میچکا منتشر شده است، گفت: این مجموعه شامل سه جلد با عنوان‌های «سردترین روز در باغ وحش»، «شلوغ‌ترین روز در باغ وحش» و «بدبوترین روز در باغ وحش» است و آلن راسبریجر، نویسنده و روزنامه‌نگار اهل انگلستان و سردبیر روزنامه گاردین، آن را برای کودکان گروه سنی ۸تا۱۰سال نوشته است.
 
این مترجم افزود: در هر جلد از این مجموعه داستان طنز، اتفاقی رخ می‌دهد که ماجرای بامزه، هیجان‌انگیز و پرسر و صدا به دنبال دارد. در یک روز سرد زمستانی صدای وحشتناکی می‌آید و بعد از آن همه حیوان‌ها از سرما می‌لرزند و دستگاه گرمایش از کار می‌افتد و چون روز تعطیل است تعمیرکار نمی‌تواند دستگاه را راه بیندازد. مسئول هر حیوانی، باید حیوانش را به خانه ببرد و این تصمیم ماجراهایی در پی دارد.
 
وی در ادامه بیان کرد: یک روز دیگر مسئول‌های نگهداری حیوان‌ها تنوع‌طلب می‌شوند و می‌خواهند نگهداری از حیوان دیگری را تجربه کنند که خودش داستانی بامزه و خنده دار می‌شود. در یکی دیگر از جلدها، یک روز اتوبوسی ناگهان در چاله‌ای فرو می‌رود و بعد از آن معلوم می‌شود لوله فاضلاب باغ وحش بوده که خراب شده است.
 
به گفته منجزی، بچه‌ها در هر جلد، با مسئولان نگهداری از حیوان‌ها همراه می‌شوند، می‌خندند، هیجان‌زده می‌شوند و بعضی جاها از بعضی چیزها چندش‌شان می‌شود.
 

این مترجم درباره چگونگی انتخاب مجموعه «ماجراهای باغ وحش» نیز توضیح داد: به دلیل طنز این مجموعه و شخصیت‌های حیوانی و خصوصیات آن‌ها این مجموعه را در سفری به آن طرف دنیا و یک روز که کتابفروشی گردی می‌کردم انتخاب و خریداری کردم. طنزش را دوست داشتم. اتفاق‌هایی که در هر جلد می‌افتد برایم بامزه و جالب بود. و این نوع نگاه به باغ وحش و مسئولان نگهداری از حیوان‌ها به‌نظرم نو و تازه بود. چون از نگه داشتن حیوان‌ها در باغ وحش خوشم نمی‌آید شاید یک جورهایی از این اتفاق‌ها و آزار و اذیت‌ها خوشم آمد.
 
انتشارات میچکا، مجموعه سه جلدی «ماجراهای باغ وحش» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 120 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها