شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
رسانه‌ها می‌توانند با شناسایی نیازهای مخاطبان آثار مفید را معرفی کنند

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم گفت: رسانه‌ها می‌توانند ببینند که نیازها و دغدغه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی چیست و با شناخت این نیازها متناسب با آن آثار مفید را معرفی کنند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه بازدید خود از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره سیاست‌های فرهنگی دولت برای افزایش سرانه مطالعه گفت: عوامل مختلفی را برای بالا بردن سطح مطالعه در کشور می‌توان درنظر گرفت که یکی از آن ایجاد مشوق‌ها مانند سوبسید دادن به کتاب است.

وی ادامه داد: همچنین در مدارس ما باید تشویق به کتابخوانی صورت گیرد و این موضوع نیازمند ورود معلمان به ویژه مربیان علوم تربیتی به تشویق دانش‌آموزان است تا زندگی دوره دانش‌آموزی خود را با کتاب عجین کنند.

وی تاکید کرد: مشوق‌ها در  این زمینه می‌تواند کارساز باشد. علاوه بر این مجموعه فضای فرهنگی کشور هم در این مسیر موثر است. البته یکی از موانع بزرگ شبکه‌های اجتماعی است که وقت بسیاری را از جوانان و نوجوانان ما می‌گیرد.

مصباحی مقدم در پایان درباره رسالت رسانه‌هایی مانند خبرگزاری ایبنا برای افزایش کتابخوانی عنوان کرد: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند ببینند که نیازها و دغدغه‌های مرتبط با کتاب و کتابخوانی چیست و با شناخت این نیازها متناسب با آن آثار مفید را معرفی کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها