جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵
«غول‌ها، هیولاها و دیوها» به نمایشگاه کتاب آمدند

مهدی ضرغامیان، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودک و نوجوان، از عرضه 7 عنوان از آثار چاپ نخستش در نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت که این کتاب‌ها شامل 6 جلد از مجموعه رمان «نوئمی» و دایره‌المعارف «غول‌ها، هیولاها و دیوها» است.

مهدی ضرغامیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: قطعا برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب با این وسعت و تنوع نیازمند بررسی‌ها و تحلیل‌های عمیق و کارشناسانه است تا بتوانیم به اهداف نمایشگاه که مانوس شدن مردم با کتاب، برقراری ارتباط ناشران با نشر بین‌الملل و ترویج و گسترش کتابخوانی است نزدیک‌تر شویم و این نیاز در حوزه نشر کودک و نوجوان با توجه به اینکه با جمعیت چند میلیونی در این حوزه روبه‌روایم که باید از سنین کودکی با کتاب مانوس شوند تا در آینده جامعه‌ای کتابخوان داشته باشیم، بیشتر احساس می‌شود.
 
این نویسنده و مترجم درباره آثار جدیدش توضیح داد: امسال انتشارات محراب قلم مجموعه رمان «نوئمی» را از من منتشر کرد و به نمایشگاه کتاب رساند. اصل این کتاب درباره ادبیات کِبِک کانادا اثر ژیل تیبو و شامل 25 جلد است و تا به حال 15 جلد آن ترجمه شده 6 جلد آن در نمایشگاه عرضه شده است. بقیه جلدهای این مجموعه هم تا پایان سال منتشر می‌شود.
 
وی درباره سایر آثارش نیز گفت: کتاب دیگر من دایره‌المعارف «غول‌ها، هیولاها و دیوها» نام دارد که کتاب بسیار جذابی است و از سوی انتشارات محراب قلم در نمایشگاه عرضه شده است. موضوع این کتاب درباره غول‌هاست و این موجودات تخیلی را در قالب دایره‌المعارفی به مخاطبان معرفی می‌کند. این کتاب دست‌چینی است از غول‌هایی که ملت‌های مختلف و اقوام گوناگون در طول صدها سال در ذهنشان پرورانده‌اند و به خصوصیات آنها، محل زندگیشان، خوراکشان و چگونه زندگی کردنشان و همچنین حوادثی که در عالم خیال آن ملت‌ها، غول‌ها مرتکب می‌شوند پرداخته است.
 
ضرغامیان یادآور شد: بخش‌های دیگری از این کتاب به دیوها اختصاص داده شده است و در آن انواع و اقسام دیوها مانند دیو خشکسالی که در ایران باستان وجود داشته پرداخته شده است. به عقیده من کتاب بسیار خواندنی و منبع مناسبی برای مطالعات مردم‌شناسی می‌تواند باشد.
 
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها