سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
طرح‌های فصلی خانه کتاب مکمل نمایشگاه‌های استانی‌اند

مدیر دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اثرات طرح‌های فصلی خانه کتاب در حوزه نشر گفت: توجه این طرح‌ها به کتاب‌فروشی‌ها نتایج خوبی را در پی داشته است، به طوری که می‌توان گفت در یک نگاه کلی طرح‌های فصلی و نمایشگاه‌های استانی مکمل یکدیگر هستند.

حسین صفری؛ مدیر دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: در حوزه نشر چهار حلقه شامل نویسنده، ناشر، موزع و کتابفروش فعالیت می‌کنند که این حلقه‌های نشر باید حمایت،‌ تقویت و معرفی شوند تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و واحدهای مرتبط در قالب طرح‌های مختلف از این حلقه‌ها حمایت می‌کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی که تاکنون اجرایی شده است، بخش مغفول، حلقه کتابفروشان بود که در این میان اجرای طرح‌های فصلی خانه کتاب مثل عیدانه و تابستانه به معرفی آن‌ها و تقویت حرفه‌ای دست‌اندرکاران این حوزه کمک کرد.
 
صفری با بیان اینکه معرفی کتابفروشان به عنوان یکی از حلقه‌های اصلی صنعت نشر کشور از جمله برکات طرح‌های فصلی کتاب به شمار می‌آیند، عنوان کرد: این طرح با حمایت‌های خوبی که از کتابفروشان به عنوان آخرین حلقه ارائه کتاب به مردم داشت، به معرفی فعالان این حوزه به مردم و حضور پررنگ مردم در کتابفروشی‌ها منجر شد تا بخشی که اغلب از آن غفلت می‌شد مورد توجه قرار گیرد.
 
وی تاکید کرد:‌ عیدانه کتاب که در ماه گذشته اجرا شد، موج وسیعی در میان مردم ایجاد کرد و با توجه به اینکه در عید نوروز بود، موقعیتی به وجود آورد که مردم به شکل گسترده به سمت کتابفروشی‌ها رفتند و پیوند دوباره‌ای با کتاب برقرار شد،‌ حضور دوباره مردم به کتابفروشی‌ها اتفاق خوب و مبارکی بود که در سایه طرح‌های فصلی به وجود آمد.
 
مدیر دبیرخانه دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه بسیاری از کتابفروشی محلات در شهرهای مختلف کشور در سایه این طرح رنگ و روی دوباره گرفتند، گفت: طرح‌های فصلی این کتابفروشی‌ها را به مردم معرفی کرد و مردم به نوعی با کتابفروشی‌ها عجین شدند و می‌توان در صورت استمرار چنین طرح‌هایی امیدوار بود که حضور مردم در کتابفروشی‌ها مستمر باشد.
 
به گفته صفری، در حوزه کتاب هر کاری انجام بدهیم کم است و نکته مهم حمایت‌هایی است که باید در شکل‌ها و قالب‌های مختلف انجام شود، هر سال نمایشگاه‌های مختلفی در استان‌ها و تهران برگزار می‌شود که اغلب آن‌ها برای ناشران است و اغلب از بی‌توجهی به کتابفروشان گله داشتند که این طرح می‌تواند نقصان در این حوزه را جبران کند.
 
وی با بیان اینکه حمایت از  کتابفروشان حمایت از همه اهالی نشر است، عنوان کرد: در زنجیره نشر، حلقه کتابفروشان خیلی مهم بود و اگر به درستی روی آن کار شود ثمرات آن نصیب همه اهالی نشر می‌شود و به چاپخانه‌ها، نویسندگان و ناشران هم می‌رسد و این حمایت شامل همه اهالی نشر خواهد شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها