دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
عرضه۳۰ کتاب گویای جدید انتشارات نوین‌کتاب‌گویا در نمایشگاه کتاب

به گفته فاطمه محمدی مدیر انتشارات نوین کتاب گویا با 150 کتاب گویا در نمایشگاه کتاب تهران شرکت می‌کند که از این میان، 30 کتاب گویا تازه‌های این نشر را تشکیل می‌دهند.

فاطمه محمدی؛ مدیر انتشارات نوین کتاب گویا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب صوتی و چاپی برای حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آماده کرده‌ایم و با دست پر در نمایشگاه شرکت خواهیم کرد.
 
وی ادامه داد: البته امسال در روزهای قبل از نمایشگاه با مشکلات عجیب و غریبی در چاپ و تکثیر مواجه بودیم، اما سعی‌مان بر این است که کتاب‌های بیشتری را در نمایشگاه داشته باشیم.

این ناشر اضافه کرد:‌ در میان این عناوین هم آثار ترجمه داریم و هم آثار تالیفی که از میان آن‌ها ۲ عنوان از هاروکی موراکامی، یک عنوان از آنا گاوالدا، یک رمان و یک مجموعه شعر از محمدعلی سجادی، یک رمان مربوط به جنگ از زهرا سعیدی و یک عنوان از مهدی یزدانی خرم هستند.
 
محمدی گفت: ما و جمعی از ناشران دیگر امید داریم هرچه زودتر و هرچه سامان یافته‌تر، نمایشگاه کتاب تهران ماهیت واقعی خود را پیدا کند و از شکل بازار کتاب خارج و به شکل استاندارد جهانی آن نزدیک شود.
 
وی یادآور شد: امسال ما پیشنهاد دادیم چند روز اول نمایشگاه به صورت نمایشگاهی و با حضور اهالی نشر برگزار شود اما ظاهرا هنوز برای این که همراهی تمام یا دست کم اکثر همکاران ناشر را داشته باشیم، زود بود و این همدلی حاصل نشد.
 
به گفته وی، فلسفه برگزاری نمایشگاه‌ کتاب در تمام دنیا، فراهم کردن فرصتی برای آشنایی با نوآوری‌های این صنعت، ارتباط ناشران با نویسندگان داخلی و خارجی، بازاریابی عمده کتاب و خرید و فروش حق ترجمه کتاب در سایر کشورها است، نه بازاری برای خرده فروشی کتاب، اما متاسفانه نمایشگاه کتاب تهران از این اهداف بسیار دور افتاده و هر سال هم اوضاع بدتر از سال قبل است.
 
محمدی با اشاره به لزوم اهمیت ایران به این موضوع عنوان کرد: نپیوستن ایران به کنوانسیون حقوق جهانی مولفان و مصنفان نباید بهانه‌ای باشد برای فراکنی و ادامه دادن به روند اشتباه پیشین و بهتر است هر چه زودتر فکری اساسی شود، امسال نشر قطره حرکت بسیار هوشمندانه و در عین حال جسورانه‌ای کرد و از شرکت در نمایشگاه، در واقع فروشگاه کتاب تهران انصراف داد.
 
وی تاکید کرد: مطمئن هستم کتاب فروشان از این تصمیم نشر قطره استقبال خواهند کرد و به این ترتیب سایر ناشران واقعی هم به مرور در این مسیر قدم خواهند گذاشت و امیدوارم در نهایت متولیان و مسئولان نمایشگاه هم با حمایت از این دست اقدامات، نمایشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانند و کتاب و ناشر و کتاب فروش و کتابخوان هر کدام جای خود را پیدا کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها