چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
شاهد اتفاق‌های خوبی در رونق کتابخوانی خواهیم بود

نادر قدیانی، مدیر انتشارات قدیانی، معتقد است با اجرای طرح عیدانه کتاب در کتابفروشی‌ها و حذف پیک نوروزی از مدارس، امسال شاهد رونق خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی خواهیم بود.

نادر قدیانی درباره سومین دوره طرح «عیدانه کتاب» از 22 اسفندماه در شهرستان‌ها و 25 اسفندماه در تهران آغاز می‌شود و تا 12 فروردین سال 97 ادامه خواهد داشت به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در سال‌های گذشته انجام می‌شد و برای مردم جذابیت داشت، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی بود که به مدت 28 سال برگزار می‌شد اما مسئولان نتوانستند در این زمینه خلاقیت جدیدی به‌خرج دهند. به نظر می‌رسد اجرای طرح‌هایی مانند عیدانه کتاب، تابستانه کتاب و پاییزه کتاب توانست توجهات زیادی ازجمله توجه مخاطبان، ناشران و رسانه‌های دیداری، شنیداری را به خود اختصاص دهد و تبلیغات گسترده‌ای در این زمینه انجام شد که سبب جذب طیف گسترده‌ای از جوانان، نوجوانان و کودکان برای خرید کتاب و کتابخوانی شد.
 
مدیر نشر قدیانی افزود: در سال‌های بعد از انقلاب همیشه خانواده‌ها در ایام پایان سال و نوروز برای خرید کتاب و عیدی دادن به کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کردند اما به این شکل نبود. به برکت این طرح‌ها حضور مردم در کتابفروشی‌ها پررنگ‌تر شده است.
 
وی در ادامه به طرح حذف پیک نوروزی در مدارس اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ای که امسال اعلام شده، پیک نوروزی از مدارس حذف می‌شود و دانش‌آموزان را به خواندن کتاب‌های داستان سوق می‌دهند. در این زمینه رسانه‌ها باید به خانواده‌ها یادآوری کنند که حذف شدن پیک نوروزی به معنی کتاب نخواندن نیست، دانش‌آموزان باید از این فرصت استفاده کنند و به مطالعه کتاب‌های داستان مورد علاقه‌شان بپردازند.
 
به گفته این ناشر، به نظر می‌رسد با حذف طرح پیک نوروزی و اجرای طرح عیدانه کتاب در کتابفروشی‌ها امسال شاهد رونق خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی باشیم.
 
قدیانی درباره کاهش 5 درصدی تخفیف کتاب کودک و نوجوان در طرح عیدانه امسال نیز گفت: با اینکه درصد تخفیف کتاب کودک و نوجوان در طرح عیدانه سال گذشته 25 درصد بوده و امسال به 20 درصد کاهش یافته اما به نظر من میزان درصد تخفیف برای خانواده‌ها خیلی مهم نیست و تاثیری در عدم رغبت آن‌ها برای مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها ندارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها