سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
زیرساخت‌های لازم برای صدور مجوز کتاب در بوشهر تامین نشده است

حمیده ماحوزی، با اشاره به اجرای دو طرح جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد پایتخت کتاب ایران در حوزه ترویج کتابخوانی از انتظار شهروندان برای تعیین شهردار و تکمیل طرح‌های کتابخوانی خبر داد.

حمیده ماحوزی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در گفت‌‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره فعالیت‌های جدید این استان در حوزه کتاب بیان کرد: برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد پایتخت کتاب ایران شامل تفاهم‌نامه با صنایع و نهاد‌های مختلف در حوزه ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی در حال پیگیری است؛ اما 20 درصد این برنامه‌ها باید از سوی شهرداری بوشهر پیگیری شود.     
 
به گفته این مقام مسئول، با توجه به بازنشستگی شهردار بوشهر و انتظار شهروندان برای تعیین شهردار جدید از سوی شورای شهر هنوز به پایان نرسیده است؛ بنابراین طرح نقاشی‌های دیواری و نصب المان‌های مربوط به موضوع کتاب نیز متوقف شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: قرار بود شهرداری بوشهر سازه‌‌ای در یکی از پارک‌ها شهر نصب کند. برای تعیین این سازه فراخوان منتشر شد و چهار طرح منتخب شده، اما برای تعیین نهایی نماد و دیوار‌نویسی در انتظار معرفی شهردار جدید هستیم.
 
ماحوزی درباره تفویض اختیار صدور مجوز کتاب در این استان گفت: بسیار مشتاق ایجاد این جریان در استان هستم اما با توجه به کمبود نیرو‌ی متخصص و کمبود بودجه اداره کل، هنوز این امر محقق نشده است؛علاوه براین نویسندگان مطرح بوشهر آثار خود را در شهر‌های قم، تهران و یا شیراز منتشر می‌کنند؛ بنابراین باید پایگاه مناسب برای جذب این نویسندگان ایجاد کنیم. معتقدم که باید ابتدا زیر‌ساخت‌ها تامین شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اجرای دو طرح جدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر ادامه داد: طرح «کتاب در سفر» در اتوبوس‌های بین شهری بوشهر به شیراز و بوشهر به تهران همچنین تعبیه قفسه کتاب و استقرار ایستگاه مبادله کتاب در فرودگاه و دفاتر هواپیمایی دو طرح جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد بوشهر است. مسافران در انتظار سفر می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند. کتاب‌های کم حجم برای تجهیز کتابخانه‌های نهاد‌های طرف قرارداد خریداری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها