چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
تکمیل شهرآفتاب به این زودی‌ها امکان‌پذیر نیست

مدیر فروش انتشارات مروارید با اشاره به کاهش مخاطب در دو دوره برگزاری نمایشگاه درشهر آفتاب تاکید کرد: تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد.

پرویز علی‌بیک، مدیر فروش انتشارات مروارید در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره تعیین فرصت 10 روزه شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای تعیین تکلیف سرنوشت «شهرآفتاب» گفت: مساله اصلی درباره نمایشگاه کتاب تامین زیرساخت‌هاست. معتقدم که منطقه جغرافیایی مجموعه «شهرآفتاب» در کاهش میزان مخاطب تاثیرگذار بوده است.
 
به گفته این  فعال حوزه نشر مجموعه «شهرآفتاب» از ویژگی‌های نمایشگاهی برخوردار است در حالی‌که مصلا از نظر ساختاری، مشکلات متعددی دارد.
 
علی‌بیک درباره دیدگاه برخی از ناشران درباره بازگشت نمایشگاه به مصلای تهران ادامه داد: به نظر می‌رسد که «شهرآفتاب» و مصلا هرکدام دارای محاسن و معایبی هستند. حُسن مصلا در دسترس بودن است و دسترسی به نمایشگاه در مصلا برای بسیاری از بازدیدکنندگان که از قشر دانشجو و کارمند هستند راحت‌تر است، در حالی‌که زمان رفت و برگشت مسیر شهرآفتاب در مجموع به چهار ساعت می‌رسد. ازدحام جمعیت در استفاده از سیستم حمل و نقل شهری نیز موجب کاهش مخاطب می‌‌شود.       
 
این عضو مجموعه نشر مروارید افزود با  تاکید بر ساختار نمایشگاه مجموعه شهر آفتاب درباره مخاطبان شهرستانی افزود: مخاطبان شهرستانی برای بازدید از نمایشگاه کتاب در هر دو مکان مشکلی ندارند.  
 
علی‌بیک درباره دیدگاه برخی راجع به توانایی شهرداری برای تکمیل مجموعه نمایشگاه «شهرآفتاب» گفت: به موضوع توانایی شهرداری برای تکمیل مجموعه «شهرآفتاب» ورود نمی‌کنم چراکه اطلاعات کافی ندارم؛ اما معتقدم که با توجه به ساختار «شهرآفتاب» تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله وجود دارد، به‌عبارت دیگر به این زود‌ی‌ها تکمیل این مجموعه‌ امکان‌پذیر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها