یکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶
نوبت ناشران کودک و نوجوان است که به سالن‌های سه‌قلو بروند

نادر قدیانی با بیان اینکه 11 سال است ناشران کودک در فضاهای موقتی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مستقر هستند، گفت: نوبتی هم باشد، نوبت ناشران کودک و نوجوان است تا در سازه‌های دائمی مستقر شوند.

نادر قدیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت سالن کودک و نوجوان و استقبال این قشر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، عنوان کرد: ما در زندگی همیشه تلاش می‌کنیم آسایش را برای فرزندانمان داشته باشیم نه خودمان، در نمایشگاه کتاب هم باید همین نگاه وجود داشته باشد و به بخش کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
وی افزود: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که سی و یکمین سال برگزاری آن اردیبهشت ماه سال 97 برگزار می‌شود و این نمایشگاه یکی از فرهنگی‌ترین اقدامات نظام جمهوری اسلامی ایران است که با همه کاستی‌ها توانسته به فرهنگ کتابخوانی کمک کند.
 
قدیانی با اشاره به مجموعه شهر آفتاب و امکانات برگزاری نمایشگاه در آن، گفت: با توجه به تجارب حضور در نمایشگاه بیست و نهم و سی‌ام باید صادقانه بگویم که مجموعه شهر آفتاب، ویژگی‌ها و نقاط مثبت فراوانی مثل آب و هوای سلامت، گستردگی فضای سبز و سالن‌های استاندارد و حرفه‌ای که شرایط بسیار خوبی برای ناشران ایجاد کرده بود.
 
مدیر انتشارات قدیانی با بیان اینکه ناشران به این امید از تهران به شهر آفتاب کوچ کردند که مسئولان قول دادند تا این مکان را توسعه دهند، ادامه داد: قرار بود دیگر سالن‌های نمایشگاهی این مجموعه ساخته شود و سازه‌های موقت به دائمی تبدیل شود، اما در طول این سه سال اخیر نه تنها فضاها توسعه پیدا نکرد بلکه هیچ اقدامی هم انجام نشده است تا فضاهای موقت از استاندارد برخوردار باشند.
 
رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، با اشاره به مشکلات سالن‌های کودک و نوجوان در دو سال اخیر و اینکه  11 سال است ناشران کودک در فضاهای موقتی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران مستقر هستند، یادآور شد: به دلیل اینکه سالن‌های کودک و نوجوان سازه‌های موقتی نامناسب داشت با هر طوفان و باران، آب در آن‌ها جاری می‌شد و خطر برق گرفتگی خطرات زیادی برای خانواده‌ها و کودکان به وجود آمد که به خیر گذشت.
 
قدیانی با بیان اینکه نوبتی هم باشد، نوبت ناشران کودک و نوجوان است تا در سازه‌های دائمی مستقر شوند، تاکید کرد: امیدواریم اگر قرار است نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب برگزار شود، حداقل مشکلات امنیتی سالن‌های کودک و نوجوان را هرچه سریع تر برطرف کنند، اغلب مدیران ما افرادی هستند که در دوران دفاع مقدس تجربه‌های بسیار ارزشمندی دارند، با وجود امکانات و زیرساخت‌های موجود می‌توانیم در مدت چند ماه سالن‌های ده هزار متری را آماده کنیم، در دوران دفاع مقدس با امکانات کمتری چنین اقداماتی را انجام داده‌ایم.
 
به گفته وی، سال گذشته مشکلات زیادی در سالن‌های کودک و نوجوان وجود داشت که تکرار آن‌ها خطرات زیادی به همراه دارد به همین دلیل از توقع‌ ناشران کودک این است که به سالن‌های سه قلو برویم تا نگرانی ناشران و خانواده‌ها کمتر شود.
 
وی درباره لزوم توجه مسئولان تهران به شهر آفتاب و نمایشگاه کتاب نیز گفت: از شهردار تهران که یکی از مدیران موفق کشور است، رئیس شورای شهر و اعضای آن و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که پیش‌قدم شدند و خواستار رفع مشکلات شهر آفتاب شدند سپاسگزار هستیم و خواهان این موضوعیم که اقداماتی انجام دهند تا مشکلات سالن‌های موقت شهر آفتاب پیش از برگزاری نمایشگاه کتاب برطرف شود و ما نیز به عنوان انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان هر کمکی را برای رفع اشکالات و بهبود سالن‌ها همکاری خواهیم کرد.

قدیانی  یادآور شد: موضوع دیگری که در این زمینه اهمیت دارد این است که با شکل گیری شورای سیاستگذاری نمایشگاه برخی مشکلات که به درون آیین‌نامه‌های نمایشگاه برمی‌گردد اصلاح شود، به عنوان مثال در آیین‌نامه داریم که ناشران باید حداقل 50 عنوان کتاب داشته باشند تا بتوانند در نمایشگاه غرفه داشته باشند اما این موضوع در بخش کودک نمایشگاه کتاب رعایت نمی‌شود و این ایراد به نرم‌افزار مرتبط است که امیدواریم و تلاش شود ایرادات نرم افزار ثبت نام نمایشگاه برطرف شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط